30 Aralık 2014 Salı

Sorunlu kalıp nasıl anlaşılır


SORUNLU KALIP NASIL ANLAŞILIR

Bugünkü yazım başlıktan da anlaşılacağı gibi sorunlu kalıplar. Son zamanlarda blog arkadaşlarımızın çilesine diyecek yok. Sonuçlar ustalıkları sayesinde çok güzel olmakla beraber dikiş zevkimizi sinir harbine dönüştürebiliyor. Ben her çeşit bedene diktiğim için kalıpların her zaman sağlamasını yapmak zorunda hissediyorum. Çok değişik farklı model uygulamalarım oldu. Örneğin 44 beden kalıbı 52 beden giyen bir hanıma diktiğimde çok mutlu olmuştu. Gerçek olmasa da 44 bedenden diktirebilmek. Veya likralı bir model genelde onlar zaten dar olur. Kumaşı likralı tavsiye ettikleri için ana bedenden dar kalıp oluşturulur. Sizde sağlamasını yapmazsanız her zaman ki gibi makul bıraktığınız pay yetmez olur derken ya kumaş ziyan yada hevesle başladığınız elbise bir başkasının üzerinde. Bende size kumaşı biçmeden önce giyim kalıplarında çıkabilecek sorunlara karşı neler yapabiliriz? Bunlara son vermek adına bu yazıyı yazmak zorunda hissettim. Altta ki resim hemen hemen çoğu kalıp için hem açıklayıcı hemde örnekleme için seçtiğim bir model. Ben her zaman burada dergisinden yararlanarak dikiş yaptım. Diğer arkadaşlarım gibi farklı yayınlardan hiç kullanmadım. Onlar için bir şey söyleyemeyeceğim. 

sorunlu kalıp icin öneriler


1.YOL

Kalıbın bel kısmında görünen ufak çizgiler hepinizin bildiği gibi bel işareti. Örneğin; 22 nolu patronda bel kısmın da karşılıklı duran uzun ve kısa olan çizgileri mezuranızla ölçün bu ölçü belinizin  1/4 dü kadar olmalı. Eyer bu ölçü fazla veya dar ise Belinizin 1/4 ölçüsü kadar kısa çizgi tarafını işaretleyip ona göre yan kısmınızı cetvelle çizin. Koltuk altından ölçülen kısım göğüs olduğu için küçük veya büyük göğüse göre yine 1/4 uygulamasıyla daraltıp genişletebilirsiniz. Pens var ise pensleri hesaptan eksiltin. Burada dergisinin en çok problem yaşanan kısmı da omuz. Omuz ölçünüz bellidir. Omuzu da ölçerek eksiltip çoğalttığınızda sorunsuz dikişler. Mutlu bitişler...

 2.YOL

Dikiş diken arkadaşlarımızın muhakkak sorunsuz ana beden kalıbı vardır. Onu kalıbın üzerine koyup genel bir fikir edinebilirler.

Parçalı kalıplarda da ön tarafı yine bel işareti olan kısmından mezuranızla ekleye ekleye ölçünüzü oluşturabilirsiniz. 

Kısacası bel ölçüsü kalıbın ne kadar problemli olduğuna dair bir işaretidir.

 Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. İnşallah hayırlara vesile olur. Yayınım yardımcı olabilirse ne mutlu. 

Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum. Allah'ü Teala'ya emanet olunuz. 
Sevgilerimle.... 


22 yorum:

  1. Faydalı bilgiler sağolun...:))

    YanıtlaSil
  2. Sizlerde de sağolun. Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Yeni yayınlarda görüşmek üzere. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler, gerçekten faydalı bir yayın olmuş :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim İlknur hanımcığım. Faydalı olabilmek beni çok mutlu ediyor. Yeni yayınlarda kavuşmak üzere sevgiler....

      Sil
  4. Teşekkürler Şebnem Hanım, uygulayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Sorunsuz dikişler mutlu bitişler sevgiler.....

      Sil
    2. Burada anlattığınız gibi bende daima bu kontrollerden sonra kumaşımı biçerim, ama yeşil elbisemde her ne olduysa acemi oldum çıktım. Neyse sonunda kurtardım ama sinir küpü oldum. Çok yararlı bir yayın olmuş. Hayırlı seneler diliyorum.

      Sil
    3. Çok mütevazisiniz Funda hanımcığım. Acemi derken ? Bir acemi bu kadar sorunlu kalıbı muhteşem bir elbiseye dönüştürebilir mi ? Kendinize haksızlık etmeyin lütfen. Tek kelimeyle harikasınız. Bazen hepimizin gözünden kaçan şeyler olabiliyor. Yada o iş aksi gidecekse başka bir bahanesi oluyor. O yüzden canınızı sıkmayın. Yeşil elbisedeki yorumlara baktığımda o kalıptan kullanmayacaklarından bahseden arkadaşlara bir nebze hatırlatma yapmak istedim. Eminim onlarda biliyordur ama elbise modeli çok güzel vazgeçmezler inşallah .Sizi sevgi muhabbetle takip ediyorum. Yeni yayınlarda kavuşmak ümidiyle...

      Sil
  5. Cok yararli bir yazi olmus. Tesekkurler. Bu arada blogunuzu yeni gordum ve hemen takibe aldim. Ilginizi cekerse bende beklerim. Sevgiler.

    http://burchins.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size yardımcı olabildiysem ne mutlu Burçin hanım. Bende sizi takipteyim. Yeni yayınlarda görüşmek üzere. Sevgilerimle....

      Sil
  6. Merhaba,

    Sitenizi keşfettim ve sizi izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim bende sizi izlemedeyim .Tekrar yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle....

    YanıtlaSil
  8. Şebnem sen nerelerdesin yaa,kayboldun ,merak ettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım benim. Uzun zamandır bloğuma maillerime bakmıyordum. mobilden g+ kısa girişler yapıp çıkıyordum. Bugün bloğa girince gördüm. Yorumunu görünce uzakta da olsa vefalı merak eden bir arkadaşın olması beni duygulandırdı.Bir arkadaşımızın blog yazarlığını bırakmayın takip ettiklerim artık yok diye bir yazı yazmış. g+ da bu yazıyı görünce bende bloğuma giriş yaptım. Sevgili vefalı arkadaşım çok şükür iyiyim İnşaAllah bir çok dikmiş olduğum dikiş projemi sizlerle paylaşacağım. Yüce Rabbim her şeyi o güzel temiz gönlüne göre versin Sevgilerimle....

      Sil
  9. s.a blogunuza gogle +1 de denk geldim yukarıda açıkladığınız bilgi benim gibi dikişe yeni başlayanlar için şahane emeğinize sağlık izlemeye aldım vaktiniz olduğunda bende beklerim a.e.o http://ayselmelike.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. bende sizi ilgi ile takip ediyorum.Sevgiler....

      Sil
  10. Bloğunuzu yeni keşfettim. Bloğunuz anlatımınız herşey çok güzel. Teşekkür ve tebrik ediyorum sizi :) Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
  11. Ben Teşekkür ederim bu içten yorumunuz için . Beğendiğinize sevindim. Sizlerde Allah'ü Teala'ya emanet olun. Birazdan bende uğruyorum bloğunuza sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Dikiş diken arkadaşlar için çok faydalı bir yazı olmuş. Bloğunuza her gelişimde yeni birşey öğrenerek ayrılıyorum, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkür ederim canım benim. Ne güzel bu sayede yeni bir hobidaş daha kazanma şansımız artıyor demektir. :))) Sende sağ olasın canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Şebnem Hanım
    Bilgi için çok teşekkürler. Fotoğrafta görülen pafta burdanın hangi sayısına ait bende böyle bir kalıp arıyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu resimdeki çok eski bir yıla ait... burda dergisi hemen hemen her sayısında bu kalıbı paylaşıyor...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...