22 Eylül 2015 Salı

PRATİK TUNİK

PRATİK TUNİK KESİMİ DİKİMİ ANLATIMLI

Sevgili arkadaşlarım bugün çok kısa sürede kız kardeşime diktiğim tunikten bahsetmek istiyorum. 
Ağustos ayının kavuran sıcaklarında kız kardeşim bize gelmişti. Üstelik hamile. Bizim fıstıklar eve sığamadılar. İllede sahile parka gidelim diye tutturdular.
İnce bir pardesü giyen kardeşimi dahada ince tülbent tarzı parça işi aldığım kumaşı hemen dikeyim dedim. Yaklaşık 2,5 mt olan kumaşı 5 TL'ye almıştım. Hemen diktim ve hızla Maltepe sahilinde buluverdik kendimizi. Buda son anda aklıma gelip gitmeden önce çektiğim fotoğraflar...


tunik dikimi


Kolayca diktiğim bu tuniğin ayrıntıları na geçeyim isterseniz.
Önce dört bir tarafına overlok çektim.
Aşağıdaki resimdeki gibi kumaşımı dörde katladım. Yanındakide örnek olsun diye çizip kestiğim ana beden kalıbı...:))

tunik dikimi

En köşeye kalıbı koydum ve işaretlemeleri yaptım.

tunik dikimi

İşaretlediğim yerleri birleştirerek çizdim. Kol ucunu ne kadar bollukta isterseniz o ölçüde yapabilirsiniz. Boyun kısmının ön tarafını daha oyuk arka kısmını ise daha az kestim. Kardeşim hamile rahat kullansın diye ben dikişi bel kısmına kadar diktim. isterseniz siz daha aşağıya kadar dikebilirsiniz.

tunik dikimi

İşaretlemeleri tamamlayıp dikince alttaki gibi kısa sürede biten bir iş oluyor.  Siz isterseniz alt köşeleri oval keserek daha farklı bir görüntü elde edebilirsiniz. Yakayı isterseniz biye geçebilirsiniz. Benim vaktim kısa ve boyun kısmı başörtünün altında kaldığı için sadece overlok çekip bıraktım. En dış kısma da farklı renkte biye ile hareket katabilirsiniz.   

tunik dikimi

Yeni başlayan arkadaşlarımıza resimleri toparlayarak arşivlerine ekleyebilmeleri için  hazırladım.

tunik dikimi

Tekrar yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile hayırlı günler diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun...
Sevgiler...







9 yorum:

  1. Gerçekten çok çok pratik ve şık bir dikiş projesi olmuş. Kızkardeşin güzel günlerde giysin. Seninde eline emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım benim . Kumaşın deseni modele hareketlilik kattı. Bir makas iki makine dikişi çok keyifli oldu .Kardeşim İstanbul'un boğucu sıcaklarından kurtulmasına yaradı.Tekrar görüşmek dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. allah razı olsun şebnem'ciğim...kullandığım bir iğne bende ateş yapıyor yazın beli lastikli ya da kemerli hiç bir şey giyemiyorum giydiğimde aşırı terliyorum bu model çok işime yarayacak nasip olduğunda denemek istiyorum .ama elimde ana beden kalıbım yok herhangi düz bir bluz kalıbı da olur değilmi ...sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Allah'ü Teala Razı olsun canım benim. İşe yarayacağına çok sevindim. Tabii ki giydiğin bluzu kalıp olarak kullanabilirsin. Yalnız esnemeyen bir bluz olsun. Benden de selam ve sevgiler...

      Sil
  4. Çok rahat görünüyor gerçekten ve çokta pratik, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bloğuma canım. Güzel yorumun için teşekkürler. Birazdan sendeyimmmm Sevgiler...

      Sil
  5. Çok teşekkür ederim canım gerçekten de çok rahat etti. Seneye böyle tülbent gibi bir kumaş elime geçerse kendime de yapmayı düşünüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. çok tercih ettiğim bir model
    yazın hem bol hem rahat kıyafet giymek bu yöntemle çok kolay
    anlatımın da çok açıklayıcı tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle yazınca hatırladım. Bisikletle çekilmiş güzel fotoğraflar. Seneye İnşaAllah bende kendime dikmek istiyorum. Bu rahatlığı keşvedince aklımda kaldı. Güzel yorumun için teşekkür ederim canım benim sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...