4 Aralık 2015 Cuma

CEP DİKİMİ YELEK VE CEKETLERDE AYRINTILI ANLATIM

YELEK VE CEKETLERE CEP DİKİMİ 

Yeni dikiş teknik paylaşımlarım da cep dosyasına başlıyorum. 
Çeşitli cep şekillerini elimden geldiğince ayrıntılı, açıklamalı anlatmaya çalışacağım.
 İlk başta yelek ve ceketlerde sık kullanılan cep stili ile başlamak istedim.
 Malum kış mevsiminde bol bol yelek ve ceket dikiyoruz.
 Aynı zamanda manto ve kabanlarda, elbiselerde de rahatlıkla kullanabilirsiniz.
 Bu cep şekline isim vermek istemişler yelek, ceket cebi demişler.:)))

Öncelikle bitmiş halinin fotoğrafını koymak istedim daha sonra adım adım resimlerle anlatmaya çalışacağım.

yelek ve ceketlerde cep dikimi





1 numaralı resmimiz de malzemeleri görsellemeye çalıştım. 
 Beden için büyükçe bir parça. 
1 adet cep kapağı, modeli belli olsun diye farklı renk kullandım. 
Cep kapağının yarısı kadar tela. 
2 adet cep torbası anlatım için yeterli.

cep dikimi malzemeleri

Öncelikle cep kapağımızın ters yüzüne telamızı yerleştirip yapıştırıyoruz.


Cep kapağımızı tersinden ikiye katlayıp iğnelediğimiz yerden dikiyoruz.

ceket yelek cep dikimi

Ters çevirdiğimizde telalı taraf iç kısımda kalıyor. Ütülüyoruz.

yelek ceket cep dikimi

Kapağımız hazır olduğuna göre bedene geçebiliriz.
 Henüz benim bedende işaret olmadığı için elimi cebe soktuğumda torbası nasıl olması gerekiyorsa o şekilde bedene yerleştiririp düz çizgi çizerek işaretliyoruz. 
Burda kalıplarında bu işleme gerek yok. 
Bu cep uygulanacaksa yerini belirtiyor. 
Ancak siz işareti belli olmayan bir noktaya kendiniz yapacaksanız yön belirlemede bu önem kazanıyor.

manto cep dikimi

İşaretimizi aldığımıza göre kapağı yerleştirmeye geliyor.
 Burada önemli olan ise cep kapağımızın yönü nasıl olması gerekiyorsa tam tersi şekilde yerleştirmemiz gerekiyor. Bunun sebebi ileride de göreceğiniz gibi çevirme işlemi yapacağız. 

kaban cep dikimi

Yerleştirdiğimiz cep kapağını baştan sona dikiyoruz.
 Burada ki dikkat edilecek en önemli husus dikiş cep kapağından ne küçük nede büyük olacak . Bunun sebebi ileride bu dikişi işaret olarak kullanacağız.

pardesü cep dikimi

Sıra cep torbalarına geldi. 
Önce elimizi bedenden cebe getirdiğimizde cep torbasının olması gereken yeri ayarlıyoruz. 
Cep torbasının altında cep kapağı var.

ferace cep dikimi

Daha sonra üst kısmı yerleştiriyoruz.
 Üst kısmı alta indirdiğimizde cep torbaları üst üste denk gelmeli. 
Yeni başlayanlar için bu ayrıntıyı vermek zorundayım yoksa cepler yukarı doğru bakabilir. :))))

cep dikimi

Şimdi alttaki cep torbasını almamız gerekiyor.
 Çünkü üst cep torbasına işaretleme yapmalıyız.
Şimdi alttaki cep torbasına işlem yapılmayacak ise niye en başta koyduk derseniz.
 Üstteki cebin yönünü yanlış yerleştirmeyelim diye. :))

yelek ve ceket cep dikimi

Cep torbasını oynatmadan isterseniz iğneleyebilirsiniz işaretlemeye geçiyoruz.
 Kapağı diktiğimiz yerden cep torbasına doğru kıvırıp beden de ilk işaretlediğimiz çizgiden yaklaşık 1 cm aşağıdan kapağın kenarından her iki tarafı işaretliyoruz. 

cep dikimi

Bu resim de diğer tarafı işaretlerken...

cep dikimi

İşaretimizi aldığımız yerden yaklaşık 0,5 cm kadar içeriye işaret koyuyoruz. 
ilk işaretlerimiz iptal olmuş oluyor. Bunu yapmamızın sebebi ;
Bu işlemi yapmazsak kesim aşamasında fazladan kesikler yüzünden bedende patlamalar meydana gelir canım kıyafet heba olur. :(((

ceket cep dikimi

İçeriden kesinleştirdiğimiz işaret noktalarından baştan sona taşırmadan eksik bırakmadan dikkatlice dikiyoruz. 
Yine daha önce bahsettiğim gibi bu ayrıntı önemli .
Kesme işleminde bu bitişler bizi yönlendirecek.

hırka cep dikimi

Şimdi alt kapağımızı tekrar daha önce yerleştirdiğimiz gibi dikkatlice yerleştirip iğnelerle sabitleyelim.

cep dikimi

Ters çevirdiğimizde kapağın üstünde gözüken dikiş miktarı kadar ne eksik ne fazla dikelim.

cep dikimi

Şimdi en önemli en heyecanlı kısımlar yaklaşıyor. 
Dikiş bitim noktalarından üçgen oluşturup ortadan düz çizelim.

panço cep dikimi

Ve işte buraya kadar her şey doğru ise kesim sonrası ya hayal kırıklığı yada işte bu benim yaptığım cep dediğiniz kusursuz cep meydana çıkıyor. 

cep dikimi

Cep torbalarını kestiğimiz yerden içeri alıyor cep kapağını bedenin yukarısına döndürüyoruz. Kenarları da  iğnelediğimiz yerden dikince hemen hemen cebimiz hazır oluyor. 

palto cep dikimi

Tabii ki içeriye aldığımız cep torbalarını da birleştiriyoruz. 

cep dikimi

Cebimiz artık kullanıma hazır.

yelek ve cep dikimiyelek ve ceketlerde cep dikimiyelek ve ceplerde cep dikimi

Fotoğrafları kaynak olması için birde topluca paylaşalım

yelek ve ceplerde cep dikimi


cep dikimi



yelek ve ceket cep dikimi

Bir sonraki konumuzu biyeli cep dikimi olarak paylaşmayı planlıyorum. 
Bu sene oldukça moda olan uzun yelekte uygulayacağım. 
Hazır uygularken fotoğraflayıp sunma imkanım olacak.

Mutlu, huzurlu, sağlıklı, sevdiklerinizle beraber güzel bir hafta sonu diliyorum.

Yüce Rabb'ime emanet olunuz.

Sevgilerimle...

Bu yayını hazırladıktan sonra you tube de de video olarak paylaştım. 
Bakmak isterseniz






28 yorum:

  1. Maaşallah size ne deyim başka!

    YanıtlaSil
  2. Kocamann maşallah ne çok emek verip hazırlamışın şebnem'ciğim üstelik çok anlaşılır olmuş .Gören gözlerin uğraşan ellerin dert görmesin çokk işime yarayacak çok ;) sevgiyle, duayla kalasın öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi içten yorumunla çok mutlu ettin canım benim. Bu sefer gerçekten çok zahmetli oldu ama bu güzel yorumunla değmiş gibi gözüküyor... Bende seni çok öpüyorum yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  3. Çok güzel anlatmışsınız Şebnem Hanım, bu en korktuğum cep tipi ama bir gün bu talimatlarınızla deneyeceğim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Begüm'cüğüm. Gerçekten korkulacak cep tipi özenle dikilmiş bir kıyafeti ufak bir ters makas darbesi bütün enerjiyi alabilir. Sevgiler..

      Sil
  4. Bu kadarmı güzel anlatılır. Ne kadar çok emek vermişsin arkadaşım, eline, emeğine sağlık. Bazen cep yaparken takılıyorum, ayy nasıldı bu diyorum. Ama şimdi girerim sayfana hatırlarım. Paylaşımın ve emeğin için çok teşekkürler ediyorum Şebnemcim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Funda'cığım. Ne kadar bilsekte bazen ufak hatırlatmalar gerekebiliyor. Ben de kütüphanede bulunsun istedim. Sevgiler...

      Sil
  5. Okul yıllarımda tüm cepleri beyaz kırmızı kumaşlar kullanarak dikmiştim. Resimleriniz beni o yıllara götürdü. emeğinize sağlık çok güzel bir paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel hatıralar canlandı. Sizlerde sağ olun sevgiler...

      Sil
  6. Canım emeklerine sağlık. Gerçekten hem dikmek bir yandan resimleme ince ayrıntısına kadar, baya uğraş gerektiriyor. Tekrar ellerine sağlık. Çok güzel anlatmışsın. Sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim . Gerçekten çok uğraştırıcı oldu ama uğraştığıma değdi. Cep dosyasına devam . Fotoğraflar hazır yazıyı hazırlamak kalıyor geriye. Yani en zorlu iş tamam diyebiliriz. :))) Sende sağ olasın canım arkadaşım yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile sevgiler...

      Sil
  7. bu kadar ayrıntılı anlattıgınız ve fotografladıgınız için çoook tesekkürler,emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım benim güzel yorumun için sende sağ olasın sevgiler...

      Sil
  8. Şebnem hanım emeğinize, ellerinize sağlık. Birgün dikişe de el atarsam sizden ve bloğunuzdan öğrendiğim ve öğreneceğim çok şey var. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Sizlerde sağ olun . Bende sizi ilgi ile takip ediyorum. Konbinleriniz sıradışı ve şık. Bu güzellikleri sizin dikip paylaşmanız ne güzel olurdu. Sevgiler...

      Sil
  9. ellerinize sağlık bende dikiş dikiyorum ama bilmediklerim de oluyor zorlanarak bitmiş giysileri inceleyip nasıl dikildiğini fikir yürüterek yapıyordum ama sizler gibi arkadaşların varlığı işimizi kolaylaştırıyor artık rabbim sizin işlerinizi de kolaylaştırsın teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldiniz.Canım benim çok teşekkür ederim. Ne güzel yorumlar. Bu yorumlar sayesinde daha çok paylaşma faydalı bilgiler aktarma isteği oluyor. İnşaAllah elimden geldiğince böyle teknik bilgileri aktarmaya çalışacağım. Sevgiler...

      Sil
  10. ellerinize sağlık bizim gibi acemi dikişseverlere de kolaylık olsun diye zahmet etmişsiniz allah sizin işinizi de kolaylaştırsın teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım cümlemizin işini kolaylaştırsın sevgiler...

      Sil
  11. Ellerinize sağlık Çok teşekkürler paylaştığınız faydalı bilgiler için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma. Ben teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  12. Ne sabırlı ve temiz işçilik. Sabırla anlatmış ve görsellemişsiniz. Helal olsun size. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nilgün hanımcığım. Gerçeken yorucu oldu sizin teşvik edici güzel yorumlarınız bana güç veriyor. Tekrar görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  13. Elinize sağlık yetenekli olmak ne buyuk keyıf , ustelık tum adımlara bakarken yoruldum ben harıkaınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin ilgi duyduğu bir alan var. Benim tutkum da dikiş oldu... Harika bakan gözler harika yorumlar yaparmış :))) Katkından dolayı teşekkür ederim canım benim. seviler...

      Sil
  14. Ben yazınızı kaçırmışım. Bu cebin dikimini bir kez denedim ve çok zordu. Şimdi bir daha denesem mi dedirttiniz bana. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. İlk uygulamada bu cep tekniği en zoru. O yüzden bir kaç kez tekrar etmek gerekiyor. Çünkü düşünün yakalı güzel bir yelek, ceket veya kaban dikiyorsun her yeri neredeyse bitmek üzere cep kısmındaki bir hata bütün emeği alıp gidiyor. Püf noktalarını kaçırmadan dikkatlice modelde uygulayıp başarabilirsen keyfine diyecek olmaz. Kesinlikle denemelisin. Güzel yorumunla katkıda bulunduğun teşekkür ederim. Sende sağ olasın canım tekrar görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...