11 Ocak 2016 Pazartesi

BİYELİ CEP DİKİMİ

BİYELİ CEP NASIL DİKİLİR

cep dikimi


Bu aralar ince kaşeden astarlı, yakalı, biyeli cebi olan uzun şık bir yelek dikiyorum.
 Cep dosyam için biyeli cep kısmını adım adım fotoğrafladım. 
Astarlama kısmında da açıklayıcı fotoğraflama yapabilirsem onuda ayrıca yayınlamayı planlıyorum.
Biyeli cep yapımı yeni başlayan dikiş severlerin gözünü korkutsa da bir iki numune denemesiyle pek çok kıyafete şıklık üstelik maharetini ortaya çıkaran hoş bir görünüm katıyor.




cep dikimi

Anlatıma başlamadan önce ;
Benim fotoğrafladığım biyeli cep çalışması burda dergisinin yelek modelinde verdiği ölçü ve kalıplardır. 
Ayrıca modelinde biyeli cep olmayıp ek olarak bu tekniği uygulamak isterseniz önce burda dergisinin açıklamasından sonra arkasından hemen kalıpsız kendi başımıza nasıl pratik bir şekilde yaparız onarın ölçü ve bilgilendirmesinden bahsedeceğim. 

Artık adım adım biyeli cep dikimi anlatımına başlıyorummmm....

Yukarıda gördüğünüz resimde biyeli cepte uyguladığımız ölçü ve malzemeleri belirttim. 
Bu ölçüler benim burda dergisiden çalıştığım yeleğin kendi ölçü ve kalıplarından.

Eğer sizin modelinizde biyeli cep uygulaması yok ise elinizin gireceği kadar yerinizi işaretleyip biyeyi verevden o ölçüde keselim. Genelde bu ölçü yine 15 yada 16 cm kadar oluyor.
Cep torbalarının ağız kısmını düz de yapabilirsiniz. 
Pratik ve ölçüde sorun yaşamamak adına biyelerin kısa kısmını 4 cm keselim.

Ben daha tok durması adına telanın enini biye ölçüsünde kestim. 
Siz yarısını kesebilirsiniz. 


cep dikimi

Resimde açıkladığım gibi telaları biyelerimize yapıştırıp ikiye katlayıp ütülüyoruz. 
Burada dikkat etmemiz gereken ikiye katlamadan önce taşan tela var ise kesip düzeltme yapılmalı. Biyelerimiz ikiye katlandığında arkalı önlü eşit ölçüde olmalı.

biyeli cep uygulaması

Burda dergisinde bulunan biyeli cebi uygulayacağımız yer.
 Dergi 1 cm boşluk vermiş. 
Eyer kalıpsız çalışacaksanız elinizi soktuğunuzda genişliğini başlangıç ve sonunu belirlediğiniz tek bir çizgi yeterli olacaktır.

cep çalışması

Dergide belirtilen 0,5 cm dikiş payı ve biyenin görünen kısmı 1 cm olacak şekilde işaretleyip çizelim. 
Zaten enimiz katlanınca toplamda 1,5 cm kalmıştı... 

Eyer kalıpsız kendimiz  yapıyorsak kısa kısmını 4cm den yaptığımız için katladığımız da bu 2 cm olacak. Çizgimizi de tam ortadan yapacağız. Böylece çizginin her iki tarafı 1 er cm olacak...

yelekte biyeli cep dikimi

İşaretlemiş olduğumuz biyeyi yeleğimizin ön yüzünde çizdiğimiz cep yerinin çizgi hizasına yerleştirelim.

Kendimiz yaptığımızda başlangıç ve bitiş yeri belirlediğimiz tek çizgimize fotoğraftaki gibi yerleştirelim.


cep dikimi

Diğer biyemizide karşıda ki çizgimize yerleştirelim.

Kendimiz diktiğimizde diğer biyeyi boşluk bırakmadan yapışık bir şekilde tek çizgimize yerleştirelim. 

biyeli cep

Daha sonra başlangıç ve bitiş çizgilerimizi biyeye doğru uzatalım. Burası önemli. Çünkü dikişimizin sınırlarını belirliyor. Eksik yada fazla dikilirse son aşamaya gelindiğinde sorun çıkarıyor. Oklarla belirttiğim köşeler dikiş sınırlarımız.

Kendimiz diktiğimizde aynı şekilde bitişik olarak yerleştirdiğimiz biyelerin başlangıç ve bitiş noktalarını belirliyoruz.


cep dikimi

Vee dikerek bu işlemimizi tamamlıyoruz.

cep dikimi

Ceplerimizi ters yüzü bize bakacak şekilde biyelerin üzerine yerleştiriyoruz. 
Cep ağzı çizgimizi biyeleri diktiğimiz çizgiye getirelim. 
Kalıba sadık kalmak için.

Siz kendiniz diktiğiniz de dikkat etmeniz gereken sadece kumaşın tersi size bakar olsun. 
Biyelerin üzerine yerleştirelim. 


Sonrasında bedenimizi ters çevirelim orada biyeyi diktiğimizde oluşan dikiş çizgisinin tam üstünden tekrar ne eksik ne fazla dikelim.

Tabi ki bunu kendi yaptığımız biyeli cepte de aynen yapıyoruz. burada farklı bir uygulama yok.

cep dikimi

Şimdi yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi tam dikişlerin bittiği noktalardan üçgenlerimizi belirleyip kesim çizgimizi oluşturalım.

cep dikimi

Belirlediğimiz çizgimizi dikkatli bir şekilde kesmemiz gerekiyor. 
Çünkü buraya kadar her şey düzgün yapıldıysa dikkatlice ne eksik ne fazla kestiğimizde de her şey düzgün gözükür.

cep dikimi

İşte en korkulan yer . Çeviriyoruz gerçekten düzgün mü diye heyecanla bakıyoruz.... :)))
Çevirdiğimizde ufak tefek kasmalar olabilir. Bunun sebebi tam dikiş noktasına kadar kesmediğimizdendir. Kontrol edip tam dikiş yerine kadar yine dikkatlice kesmeliyiz.
Yanız fazla kestiyseniz bunun pek çaresi yok gibi. Az kesim çözülebilir ama çok kesim tekrardan her şeyi söküp daha büyük cep çalışmak zorunda kalabilirsiniz. Üstelik kesilmiş bedenle çalışmak oldukça zordur.

cep dikimi

Çevirip düzeltmelerimizi yapalım. 
Daha önce işaretleyip kestiğimiz üçgenleri düzgün bir şekilde yerleştirerek biyelere sabitliyelim.

cep dikimi

Üçgenler dikildikten sonra cep torbalarını da birleştirip dikelim.

Veee İşte sonuç. Artık biyeli cebimiz kullanıma hazır.

cep dikimi

Kayıt etmek isterseniz sizler için ayrıca sırasıyla fotoğrafları birleştirdim.

cep dikimi

cep dikimi

cep dikimi

cep dikimi

Çok şükür bir teknik anlatımın da sonuna geldik.

 İnşaAllah faydalı, bilgi arayan arkadaşlarımıza kaynak olması dileğiyle....
Yüce Rabb'ime emanet olunuz...

Sevgilerimle...


Yelek ceket ve tüm kıyafetlerde uygulayabileceğiniz cep tekniği ile ilgilenirseniz  BURADAN bakabilirsiniz 


Bir de bu yayınımla ilgili fotoğrafları toparlayarak video
hazırladım...



24 yorum:

  1. elinize sağlık çok güzel anlatmışsınız yıllar önce çok diktim bu ceplerden ama şimdi cesaret edip dikemiyorum yeniden cesaret geldi tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bloğuma hoş geldin canım. Sende sağ olasın teşekkür ederim. Cesaretine ön ayak olabildiysem ne mutlu. Güzel yorumunla katkıda bulunduğun için tekrar teşekkür ederim çok sevgiler...

      Sil
  2. Nasıl emek nasıl uğraş vermişin cancağızım öyle anlaşılır hazırlamışınki boll resimli ,çok işimize yarayacak allah razı olsun senden hakkını helal et ...lazım olduğunda emin ol hemen sayfandayım :)her işinde hayat kolaylık sağlasın sana ,selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş keyif aldığım bir uğraş oldu. Ayrıntılı hazırlamaya çalıştığım için çok sık yayın yapamıyorum. Kafamda çok proje elimde çok resim var. projeler gerçekleşecek elimdeki resimler yazıya dökülecek ... Anlaşılır olduğuna sevindim canım. Her yazımı yayınladığım da anlaşılır oldu mu eksiğim var mı diye kendimi çok geriyorum. Senin ve diğer blogger arkadaşlarımın yorumları o yüzden çok önemli ... Yüce Rabbim hepimizden razı olsun bir tanem.Eyer ki hakkım varsa sonuna kadar helali hoş olsun. Sıcacık kalbinle ulaşabildiğin her yüreğe sıcaklığını hissettiren samimi arkadaşım kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık Şebnem :))

    YanıtlaSil
  4. Siz anlatirken, ve biz burda okurken cok kolay gorunuyor. Sadece bunlari yaparken kolay!!!:)) Bir kere denemisligim ve fiyaskoyla sonuclandirmisligim var. Kursta yaptigim cok guzel oldu, evde pratik yapayim dedim olmadi:)) Ama yinede yapmaya karar verdigimde cok yardimci olacak bu yayin. Tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Püf noktalarını atlamazsak sonuç gerçekten kusursuz oluyor. Şimdiye kadar ben hep ayrıntısız yakasız cepsiz yapıyordum ama artık lavel atlamak lazım diye düşünüyorum. Senin yazılarını da keyifle takip ediyorum. Güzel yorumunla katkıda bulunduğun içi ben teşekkür ederim canım ...

      Sil
  5. Çok güzel anlatmışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Sende sağ olasın...

      Sil
  6. Nasıl emek harcamışsınız, nasıl güzel anlatmışsınız? Benim gibi dikiş bilmeyenler bile yapabilirim diyordur içinden!:))emeğinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sende sağ olasın. bu güzel yorumları okudukça bütün emeklere değiyor. Eminim dikişe bir el atabilsen :)))

      Sil
  7. Ancak bu kadar iyi anlatılabilirdi. Senin tüm detaylı anlatımlarının hayranıyım. Maşallah çok emek veriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Senin gibi müthiş tasarımları olan arkadaşımdan bunları duymak çok güzelll...:)))

      Sil
  8. böyle görünce çok özeniyorum bende diksem diye ama kestiremiyorum kesin olmz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bloğuma hoş geldin canım. Ben blog arkadaşlarımdan çok şey öğrendim. Bunlardan en önemlisi cesaret. Çünkü cesaretle yaptıkları şeyin sonuçlarını mükemmel. O yüzden biz buna kesin olamaz demiyelim deneye deneye başarıcam diyelimmm....:)))

      Sil
  9. ne kadar açıklayıcı bi anlatım, bende dikişe yeni başladım, artık çok sıkı takipçinim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım bloğuma hoş geldin. Ne güzel bir dikiş sever daha aramızda Bende keyifle seni takip ediyorum ...

      Sil
  10. Detaylı, fotoğraflarla anlatmanız çok hoş. Faydalı bir paylaşım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim:))

      Sil
  11. merhabalar yaklaşık 2 yıldır kendi çabalarımla dikiş dikiyorum hiç böyle bir cep dikmemiştim internetten pek çok yerden baktım en açıklayıcı ve anlaşılır olan sizin anlatımınız emeğiniz için teşekkür ederiz elinize sağlık...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nergis hanım. Ne güzel dikiş dikerek kendi emeğinizi giyiniyorsunuz. Benimde amacım kendi kendine öğrenen veya aradığı bilgiye ayrıntılı ulaşabileceği şekilde yayınlamaya çalışıyorum. Sizlerin bu değerli yorumları benim için çok teşvik edici oluyor. Güzel yorumunuz için ben çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Merhaba Şebnem hanım,
    Dikişe yeni başlamış biri olarak ilk biyeli cebi sayenizde ilk seferde başardım. Dün de kalıbı olmayan bir kol için ölçü çıkarmıştım. Bundan sonra ilk bakacağım yer siz olacaksınız. Teşekkür ederim, Allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar... Harikasınız ... Çok sevindim... Başarmanın verdiği o güzel duygu , sonuca bakmalara doyamamak işte bu... Bu başarıya vesile olmak ise ayrı mutluluk... Cümlemizden Yüce Rabb'im razı olsun... Güzel yorumunuzla bana güç verdiniz ben çok teşekkür ederim sağolun....

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...