25 Ocak 2016 Pazartesi

PARÇALI ETEK KALIBI ( 6 PARÇALI ) ADIM ADIM ANLATIM

6 PARÇALI ETEK KALIBI NASIL ÇIKARILIR

6 parçalı etek kalıbı

Facebook sayfama gelen sorulardan bir tanesi 6 parçalı etek kalıbı nasıl çıkarılır? 
Daha önceki teknik yazılarımda ki açık anlatımımdan dolayı bir de benden bilgi edinmek istemiş arkadaşımız.
Bende hemen kolları sıvayıp önce adım adım çizdiğimi fotoğraflayarak yazımı hazırlamaya başlıyorum.



parçalı etek kalıbı

Öncelikle parçalı etek kalıbından bahsetmek istiyorum.
 Benim şu anda sizinle paylaştığım parçalı etek kalıbı ana kalıp olarak dikebileceğiniz bir model.
Ne demek istiyorum. Bu kalıbı çıkardıktan sonra Kalça düşüklüğüne kadar kesiklerle daha volanlı daha geniş kesim yapabilirsiniz. Verdiğiniz açılıma göre kumaş daha fazla gidecektir.  
Gelelim yukardaki resimde yazmış olduğum beden ölçülerine...
Bu rakamlar örnektir. 
Bel, kalça, kalça düşüklüğünüzü ve etek boyunuzu kendinize göre ölçüp  bir kenara yazın.
11 cm bulduğumuz bel, parçamızın bel ölçüsü oluyor. Belimiz 66 cm idi 6 parça yapacağımız için 6 ya böldük ve 11 cm bel ölçümüzü bulduk Not: Eyer 6 değilde 8 veya 10 parçalı etek dikmek istersek o zaman belimizi kaç parça yapmak istiyorsak o rakama bölmemiz gerekir.
Kalça ölçümüzde 96 idi. 6 parça yapacağımız için 6 ya böldük ve sonucumuz 16 cm. Buda bizim parçadaki kalça genişliği oluyor. Not: Tekrar yinelemek gerekirse eyer 8 veya 10 parça yapmamız gerekiyorsa o zaman 8 veya 10 na bölmemiz gerekir.... 

parçalı etek kalıbı

Etek boyunuzdan biraz daha fazla uzunlukta düz bir çizgi çizelim.
 Bu çizgimiz aynı zamanda bizim düz boy ipliğimiz.
 Düz boy ipliği nedir kumaşa nasıl yerleştirilir ayrıntılı bir şekilde kol kalıbını yerleştirmede anlatmıştım.
 Kalıbı ölçülerimize göre çıkardıktan sonra düz boy ipliğine dikkat ederek kumaşa nasıl yerleştirmemiz gerektiğini BURADAN bakabilirsiniz.

etek kalıbı

Belimizi 11 cm bulmuştuk. Çizgimize eşit olarak enlemesine çizelim.
 11 cm bulduğumuz için 5.5 'er cm her iki tarafa

parçalı etek kalıbı

20 cm kalça düşüklüğü demiştik. 20 cm bitim noktasına  kalça ölçümüzün 6 da 1 ri yani 16 cm yi de çizginin her iki tarafına eşit çizelim. 

etek kalıbı

Şimdi cetvelimizle bel kenar noktamızla kalça kenar noktamızı aşağıya kadar çizelim.

kalıp

Bel oyuntusunu verebilmek için bel kenar noktasından yukarıya doğru 3mm kadar çıkıp beli rigamızla ovalleştirelim her iki taraf için.

etek

Belimizin orta noktası yani düz boy iplik çizgimizden aşağıya doğru 60 cm belirlediğimiz etek boyunu işaretleyelim.

parçalı etek kalıbı

Artık sona geldik... Burada da etek boyumuzu ovalleştirmek için köşelerden 5mm kadar yukarıya işaretleyip kalıbımızı oluşturmuş oluyoruz.

etek modeli

Mutlu son. Yukarıda daha önce bahsettiğim gibi az volan için sadece düz boy ipliğini kalça düşüklüğüne kadar kesip açı verirseniz hafif volanlı olur. Daha fazla kesik eşit açı vererek daha fazla volan verebilirsiniz. 
Her parçanın arasına biye, deri veya farklı tonda kumaş ile eteğinize harcadığınız emeğinizi göz alıcı hale getirebilirsiniz.
Şimdilik benim aklıma gelen bunlar. Eminim sizler farklı uygulamalarla bambaşka görünümler elde edebilirsiniz. 


Resimleri  film şeridi halinde getirdim ama tam anlaşılır mı bilemedim. Her halde telefona indirirseniz büyüttüğünüz de kaynak olarak bakabilirsiniz.
Netten bulduğum parçalı etek modellerini sizinle ayrıca paylaşmak istedim. Hepimize fikir olsun...:)))

etek kalıbı

parçalı etek kalıbı

6 parçalı etek kalıbı

etek kalıbı

parçalı etek kalıbı


etek kalıbı


6 parçalı etek kalıbı

İnşaAllah faydalı ihtiyacı olan arkadaşlarımıza kaynak teşkil edebilecek bir yayın olmuştur.

Yüce Rabbime emanet olunuz.

Sevgilerimle....

Not: resimleri bir araya getirerek you tube de de yayınladım. Bu sefer anlaşılır gibi gözükmeyebilir ama aklımda kanlı canlı video  yapma fikri var. Şimdilik onuda ekliyorum... Canlı canlı görüşmek dileğiyle....





26 yorum:

  1. Guzel anlatim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım yardımcı olabildiysem ne mutlu. Senin sorduğun soru sayesinde kütüphanemizde bir konu daha eklenmiş oldu...

      Sil
  2. Sevgili dikiş ustam; bana çokk güzell bir şey öğrettin başlığı görünce çok sevindim:) hemen dikkatlice incelemeye başladım biz acemilere yol gösterdiğin emek harcadığın için bin kere Allah razı olsun her işin rast gitsin uğraşan ellerin, gören gözlerin zeval görmesin öpüyorum senii <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım benim utandırıyorsun beni. Nerde usta keşke olabilsem. yüce Rabbim'de senden razı olsun canım benim. Rabbim her şeyi o güzel yüreğine göre nasip etsin.Bende seni sevgiyle muhabbetle sarılıyor öpüyorum....

      Sil
  3. Ellerine sağlık:) sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benden de sevgiler...

      Sil
  4. Şebnem Hanım 6 parçalı etek kalıbı çıkarma konusunu o kadar güzel ve detaylı anlatmışsınız ki, ihtiyacı olan arkadaşlar için çok önemli bilgiler bunlar. İyiki varsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Elimden geldiğince açıklayıcı olamasına özen gösteriyorum. O yüzden de yayınlarımı sık yapamıyorum. Sende iyiki varsın bir tanem. senide keyifle takip ediyor faydalı pek çok bilgiyi paylaşıyorsun. Senin paylaşımlarının pek çoğunu özellikle pratik olanları uyguladım. İyiki bloglarda böyle faydalı bilgiler paylaşan bloggerlarımız var....

      Sil
  5. çok güzel anlatmışınız teşekkürler :) bir yayınınızda bloga uğrayamadığınızı yazmışınız aynı durum bende de uzun zamandır var. benimde yeniden döneceğim bir yılım olsun umarım. http://derytuna.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Bloğuma hoş geldin. Bu şekilde yazınca bloğunu kontrol ettim gerçekten uzun aralıklarla giriş yapmışsın. İnşaAllah dediğin gibi bu yıl döneceğin yıl olur...

      Sil
  6. Canım süper anlatmışsın. Bende aynen böyle yapıyorum. Bilmeyenler için çok faydalı olmuş eline emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın canım benim. Yorumlar sosyal hesaplarım daki ilgi faydalı olduğunu gösteriyor. Her yeni günde yeni dikiş sever aramıza katılıyor. Onlara ulaşabiliyorsak ne mutlu...

      Sil
  7. Allah razi olsun, çok faydali bir blogunuz var.Takibe aldim. Bana da beklerim.guzelisleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Yüce Rab'im razı olsun. Çok teşekkür ederim.. Hemen geliyoruuuummmm...

      Sil
  8. Çok eskiden balık etekler modaydı 6 parçalı hatırlar mısınız? Çok güzel bi anlatım olmuş. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım bilmezmiyim şimdi özellikle tesettür mağazalarında elbiselerin etek kısmında zaman zaman da rengarenk kullanmaya başladılar. Anlatımı beğendiğine sevindim canım sende sağ olasın.

      Sil
  9. Allah razi olsun kardeşim 😊 güzel paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Allah'ü Teala razı olsun... Sağolun varolun...

      Sil
  10. Sizinle tanışmak bugün nasip oldu. Takibe almıştım ama hiç incelememişim. Verdiğiniz bilgiler bana çok yardımcı olacak. Ben acemi bir dikiş severim. Deneme yanılma yoluyla birşeyler dikiyorum ve tabii çok zorlamıyorum. Hatta bazen pes etme noktasına geliyorum. İnstagram dan takip ediyordum artık bloktan takip edeceğim sanırım. Şimdiden teşekkür ederim edineceğim bilgiler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerden gelen böyle teşvik edici yorumlar beni çok motive ediyor... Çok teşekkür ederim... Faydalı olabilmek tek gayem... Bunu da sayenizde öğrenmek benim için çok mutluluk verici ...sağolun varolun...

      Sil
  11. Arkadaşım, ellerine sağlık, çok güzel anlatmışsın.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Çok güzel anlatmışsınız. Genişlik payı hiç vermiyormuyuz?

    YanıtlaSil
  13. Çok faydalı bir kalıp oldu benim gibi acemi bir dikiş sever için.arkadaşımın ölçülerine göre kalıbı çıkardım.1,5 metre kumaştan bu eteği çıkarabilir miyim? Bel 80,kalça 104, boy 85... Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Maşallah çok güzel anlatmışsınız benim gibi bir acemi de artık dikiş dikebilir.Allah razı olsun. Balık etek modelini göremedim belki anlatmışsınız yoksa anlatır mısınız rica etsem? 🍀 🍀 🌼 🌼 🌺

    YanıtlaSil
  15. Anlatım çok güzel en kısa zamanda kızıma ve kendime dikicem inşallah teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim... Kolaylıklar diliyorum... Keyifle dikin zevkle giyin İnşaAllah...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...