19 Ocak 2015 Pazartesi

NERVÜR AYAĞI KULLANIMI

NERVÜR AYAĞI NASIL KULLANILIR

Daha önce sizlere nervür ayağının kullanım alanı dışında ( sıra sıra lastik dikme) şeklinde bir anlatım yayınlamıştım. O yayını buradan bakarak bilgi edinebilirsiniz. Şimdi ise nervür ayağının yapılış gayesine göre açıklamalı resimli anlatmaya gayret edeceğim. Öncelikle nervür nedir ? Nervür ayağı nerelerde kullanılır ? Nervür ayağı nasıl kullanılır? bu yazıyla detaylı anlatmaya çalışacağım. Nervürün anlamı 1-2-3 mm pili lere nervür adı verilir. Nervür her türlü ev tekstili, giyim kumaşın olduğu her yerde dekoratif amaçlı kullanım alanı vardır. Her türlü ev tekstili dediğimizde yatak örtüleri, yastık kılıfları, havlular..... Giyim de ise bluz önlerinde etek kenarlarında, kollarda, pantolon ütü izi dikişinde..., Bu örnekleri oldukça çoğaltabiliriz. Biraz dekoratiflik katmak istediğimizde çok pratik kısa yollu oldukça etkili bir yöntem. Bu kadar anlatımdan sonra kullanımı nasıl oluyor ona bakalım isterseniz. 

Nervür ayağı kullanımı

Nervür ayağı kullanımı





Öncelikle şunu belirtmek isterim ki nervür ayağını kullanabilmek için çift iğneye ihtiyacımız var.Çift iğnemizi makinemize takıyoruz.iplikleri sıra ile geçiriyoruz.

nervür ayağı


Nervür ayağımızı da makinemize takıyoruz.

nervür ayağı

Kumaşımızı ayağın altına yerleştiriyoruz. Burası çok önemli. Dikişe başlamadan önce dikeceğiniz kumaşın kullanılmayan kısmında deneyerek ayar yapmanız gerekiyor. Nasıl mı?  Kumaşınızın kalın veya inceliğine göre dikiş adım uzunluğunu azaltmanız gerekiyor. Örneğin benim kumaşım çok kalın kışlık bir kumaş olduğu için dikiş adım uzunluğunu 1 mm kadar düşürdüm. Birde üst ipliğimizi olabildiğince sıkılaştırıyoruz. Benim ki en son +3 olduğu için oraya getirdim. Bu ayarlamaları yaptıktan sonra başlıyoruz dikmeye

naervür ayağı

Dikme işlemi bitince aşağıdaki gibi düzgün sıkıca dikilmiş incecik bir pili ortaya çıkıyor. Nervürün boğumlarından istediğiniz aralıkları vererek yan yana da bir çok düzgün dikişler yapabilirsiniz.

nervür ayağı

Sizin için tüm boğumları kullanarak sıra sıra dikişler yaptım. Bu şekilde farklı boğumları kullanarak nasıl aralıklı nervür dikişleri olmuş hepsine birden bir göz atalım.

nervür ayağı


  
Elimde şu anda nervür ayağıyla yaptığım bir iş var. İnşallah bitince yayınlamak nasip olur. Şimdilik benden bu kadar. İnşallah açık anlaşılır bir şekilde anlatmaya muvaffak olabilmişimdir. 

Allah'ü Teala'ya emanet olunuz. Tekrar Cumanız mübarek, dularınız kabulü makbul olsun...
Yüreğinizde sevgi,muhabbet huzur,mutluluk eksik olmasın.

Sevgilerimle...

28 yorum:

  1. Bunlara bayılıyorum hiç sormayın evde birkaç ayak var kullanışlı ama bu ayağı almadım içimde kaldı görünce hayranlıkla izliyorum. Benim makinem Janome, ona uygun bir ayak bulmam iyi olacak daha fazla içimde kalmamalı, nasıl güzel duruyor;)) bu arada size de güzel ve hayırlı bir Cuma dilerim. Yayın için teşekkürler almak isteyenler için faydalı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de hayırlı cumalar Handan hanımcığım. Janome dikiş makinesinde de nevür ayağı var. İçinizde kalmasın bence de. Bu ayakla düz basit bir elbise bile daha şık hareketlenmiş hoş görünüme sahip olabiliyor. Pantolon izinde dikiş atayım deseniz dümdüz sıkı dikiş çekerek farklı bir görünüm elde ediliyor. Çok kullanışlı. Yayınıma yorumunuzla renk kattığınız için ben teşekkür ederim. Yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile. Sevgilerimle...

      Sil
  2. AMİN:))DUALARIN İÇİN...ÇOK KIYMETLİ PAYLAŞIM ...BENİM İÇİNDE FAYDALI OLDU ... BAZI DİKİŞLERDE ÇOK LAZIM OLAN BİR APARAT...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olabildiysem ne mutlu. Dikişseverlerin elinin altında bulunması, lazım olduğunda kullanması dikişi daha da zevkli hale getiriyor. Bloğuma hoş geldiniz en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim. Hayırlı cumalar tekrar. Yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle Sevgilerimle...

      Sil
  3. Hayırlı cumalar dilerim.benim önceki makinem de yoktu ama şimdiki makineme aldım. Daha kullanmak nasip olmadı. Senin yaptığın işi de merakla bekliyorum.belki ilham olur:)sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsa da size de hayırlı cumalar. Elinizde bulunması çok güzel. Rahatlıkla kullanabilme şansınız olacak inşallah. Elimde ki işi kısım kısım anlatıp son olarak bitmişini yayınlamayı düşünüyorum. İnşallah dediğiniz gibi ilhama vesile olur. Yeniden görüşebilmek dileğiyle sevgilerimle...

      Sil
  4. Merhaba ,ben de bu tür işlerle ilgilenmeyen biriyim ama o balık sırtı kumaşa yaptığınız uygulama hoşuma gitti doğrusu,teşekkürler,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim. Şu anda nervürle yaptığım bir çalışma var . Kalan kumaşla da yelek yapma fikrim vardı. Siz yorum yapınca kafamda bir ampul yandı :))) onuda nervürlemek içimden geldi. Bakalım bitince belki nervüre olan ilgisizliğiniz sona erebilir. Yorumlarınız için teşekkür ederim. Yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile sevgilerimle...

      Sil
  5. Ya nervür süpermiş. Ben hep kendim o fitilleri normal düz dikişte oluşturuyordum ama çok zor oluyor. Hata az bile olsa gösterebiliyor. Ama asıl benim merak ettiğim iki iğne her makinaya takılabilir mi? nerden taskıcaz onu da ayrıntılı anlatırsanız memnun olurum. Benim makina 11 yıl önceki singer moderna. nervür ayagı için uygun mudur? sanki ikinci iğne yeri yok gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Nilgün hanımcığım beğendiğinize çok sevindim. Çift iğne konusunda çok haklısınız. Onu ayrıntılı bir şekilde anlatmam gerekiyordu. Yorumunuzu görünce hemen kolları sıvayıp çift iğne hakkında bir yazı hazırlıyorum.Bu gün içinde yayına yetiştirmeye çalışacağım. Singerin moderna modeli için çift iğne kullanımı var. Çift iğnenin tek girişi var. Singer mağazalarından bunu temin edip direk kullanmaya başlayabilirsiniz. Nervür ayağı ise sizin makinenize uyarlanabilmesi için nervür ayağı ile beraber ufak ayrı bir aparat daha almanız gerekiyor. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum ve hemen çift iğne hakkında yazıma başlıyorum. Tekrar görüşmek ümidi ile sevgilerimle...

      Sil
  6. emeğinize sağlık, bana da beklerim :)(:

    http://aycinmutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Sizlerde sağolun hemen geliyorumm...Sevgiler...
    :)))

    YanıtlaSil
  8. Bu yayınınız sayesinde bende bir nervür ayağı almalıyım dedim kendi kendime. Yine çok güzel anlatmışsınız. Paylaşımınız için teşekkür ederim Şebnem hanımcığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir fikir oluşturabildiysem ne mutlu. Ben teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile sevgiyle muhabbetle sağlıcakla kalın.:))

      Sil
    2. Aminnn, inşallah, cümlemiz.

      Sil
  9. bloğunuzu yeni keşfettim çok güzel bir blogunuz var :)) Takipteyim bana da beklerim :)))
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim Pelin hanım. Davetiniz için teşekkür ederim.Hemen ziyaretinize geliyorum. Görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  10. http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/
    takipteyim bana da beklerim tatlım

    YanıtlaSil
  11. Benden kaçarmı zaten takipteyim şeker:))).Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. İğnelerin arası kaç mm acaba?

    YanıtlaSil
  13. standart her yerde bulabileceğiniz çift iğne aralığı 4mm. Tedarikçilerden daha geniş olanı isteyebilirsiniz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. anaaammm ben geçen sene böyle önü plili bluz dikmeye çalışmıştım da beceremeyip bırakmıştım yaaa. Meğer bunun ayağı mı varmıışş!!! ama benim çift iğnem yok ki birde makinemde öyle bir özellik olduğunu da sanmıyorum. :( Ben çift iğneyi iki kere dikerek yapıyorum. NERVÜR seni hiç unutmayacağım. :) sıradakiiiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman o plili bluzu geri çıkarabilirsin. Çünkü çift iğne ayağı tüm makinelerde kullanılabiliyor. Çift iğne nasıl kullanılır onunla ilgili yazımda ayrıntılı anlatmıştım. Sadece nervür ayağı için değil aynı zamanda tüm çift dikişler için tek aşamada avantaj sağlıyor. Bence nervürü de çift iğneyi de dikiş kutuna eklemelisin :))

      Sil
  15. Merhaba şebnem hanım benım singer 14 08 modelim var çift iğne takilirmi nevur ayaği alabilirmiyim cevaplarsaniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar... Singerin ev tipi makinelerinde bu tür ayakların hepsini kullanabilirsiniz. Çift iğneyide...

      Sil
  16. Merhaba şebnem hanim benim 1408makinem var nevür ayak kulana bilirmiyim çift iğne nasl takilir gosterirmisiniz bilginiz için şimdiden teşekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar sitemin sağ tarafındaki önerdiğim yayınlar arasında çift iğne nasıl kullanılır ayrıntılı bir şekilde anlatımı var. Oradan bakıp rahatlıkla kullanmayı öğrenebilirsiniz. Takıldığınız yerde yine yardımcı olmaya çalışırım... Kolay gelsin 🌸...

      Sil
    2. Merhabalar sitemin sağ tarafındaki önerdiğim yayınlar arasında çift iğne nasıl kullanılır ayrıntılı bir şekilde anlatımı var. Oradan bakıp rahatlıkla kullanmayı öğrenebilirsiniz. Takıldığınız yerde yine yardımcı olmaya çalışırım... Kolay gelsin 🌸...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...