12 Ocak 2015 Pazartesi

SÜRFİLE AYAĞININ MARİFETİ

ŞİFON KENAR KIVIRMA 2

Şifon kıvırma ile ilgili iki yayınım olacağından bahsetmiştim. Sürfile ayağı ile nasıl şifonların kenarları kıvrılır resimlerle anlatmaya çalışacağım. Aslında kıvırma ayağı ile de bu mümkün. Henüz kıvırma ayağı olmayanlar sadece sürfile ayağı alarak hem sürfilelerini yaparlar hemde her türlü kıvırma işlemini gerçekleştirebilirler.
Tek ayak çift kullanım.  
İşte kahramanımız.

kenar kıvırma


Kıvırma ayağı ile benzerlikleri var olsa da singer anlatımlarında sürfile ayağı olarak geçiyor. Singer bunu zigzag moduyla dikilmesini öneriyor. Her ne kadar overlog kadar temiz olmasada iş görüyor. Ben ise bu ayağı overlog aldıktan sonra sadece kıvırma ayağı olarak kullanıyorum. 
Ayağımızı makinemize yerleştirelim.

kenar kıvırma

Şifonumuzu ayağın arasına yerleştirelim...

kenar kıvırma

Resimde gördüğünüz gibi öne doğru kavis yaparak düz dikiş modun da dikmeye başlayalım.

kenar kıvırma

Dikme işlemi bitince böyle görünür...

kenar kıvırma

Sonra aynı işlemi şifon saçaklarını kapatabilmek adına baştan tekrar kıvırarak bir daha geçeriz bittiğinde arka tarafı bu şekilde olur.

kenar kıvırma

Bitmiş ön tarafı da bu şekilde...

kenar kıvırma

Bu şekilde anlattığım uzun yol. Yeni makineye yeni başlayan arkadaşlarımız için daha düzgün bir çalışma olur.

2.yol ise 

Bu antattığım sistemi 2 yada 3cm olarak yapacağınız kıvırmayı sabitledikten sonra
Fotoğrafta belli olmasa da makine ayağının üst kısmı 3 cm kadar aynı yöntemle dikip makine ayağına yerleştirdim.

kenar kıvırma

Elimle çift kat olacak şekilde yani şifonun kenarı da kapanacak şekilde kıvırıp tıpkı kıvırma ayağında kullandığımız yöntem gibi yerleştirip dikim işlemini bitireceğiz. 


Yukarıda bahsettiğim 1. yol yöntemi yerine burada tek adımda dikişi yaparak bitirmiş olacağız. 
Bitmiş hali de bu şekilde...

kenar kıvırma

İnşallah çok karştırmadan anlatabilmişimdir. Overloğu yada kıvırma ayağı olan arkadaşlarımız için pek keyifli bir yayın olamayabilir. Opsiyonel ayak almak isteyen arkadaşlara dikiş kutunuzu ayaklarla doldurmamak adına benimki nacizhane fikir.

İstanbul bugün yeni haftaya yağmurlu bereketli başladı. Cümlemize bol bereketli bir hafta diliyorum. 
Allah'ü Teala'ya emanet olunuz. 

Sevgilerimle...



31 yorum:

  1. Bu paylaşım benim için çok iyi oldu sürfile ayagmda yok kıvırma ayagmda :/ aslında her ikisinide almayi düşünüyordum ama öncelik sürfile ayagi oldu bu yayinla birlikte:) çok teşekkürler bu faydali bilgiler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yorumunuzu okuyunca faydalı bir yayın olduğuna daha çok inandım. Böylece hem dikiş kutunuz daha boş cüzdanınız daha da dolu olacak:))) Tekrar yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle sevgilerimle...

      Sil
  2. Şenem hanım bu ayağı yıllar önce kullanmayı denedim beceremedim bir daha da kullanmamıştım. Allah razı olsun çok faydalı oldu bu anlatımlar benim için. özellikle şifon kumaşlar diktiğimde. amiinn canım bütün dua ve dileklerin için, hayırlı haftalar olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizden Allah'ü Teala razı olsun. Siz böyle yazınca ben ne kadar faydalı bir yayın olduğunu daha da iyi anladım. İnşallah bu sayede tekrar deneme fırsatı bulur güzel sonuçlar alacağınız dikişler yaparsınız. Tekrar hayırlı haftalar olsun. Yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle sevgilerimle...

      Sil
  3. Faydalı bilgileriniz için teşekkür ederim... :)

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim Selda hanım. Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Süper anlatmışsın sağ ol canım. Ama bu ayak her tür singere takılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz. Bu benim anlattığım singerin parçası. Normalde tüm singerlere olması gerekiyor. Olmaz ise ayağı birleştirme parçası olarak ek bir parça daha almanızı isteyebilirler. Bu makinadan kaynaklı olabilir. Ücretleri yüksek değil...

      Sil
  6. Çok tesekkürler,hiç şifonla çalışmadım,bi cesaret geldi şimdi:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu cesaret olmadan üretim olmaz. Çok sevindim. Tekrar görüşmek dileğiyle... Sevgilerimle...

      Sil
  7. Şebnem hanım gözünü seviyim bu ayakların ne çok işe yarıyor. Tabi çok güzel anlattığınız için sizin gözünüzü ayrı bir seviyim. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Funda hanımcığım kızım biraz rahatsız o yüzden evde bende şimdi pc başında o da tabletinde mesajınızı görünce bende bir gülme krizi. Kızıma da okudum beraber devam tabii. Ayy bende sizin güzel gören gözlerinizi seveyim:))) bende ki ayaklar böyle işte. tek taraflı çalışırsa ek mesai yaptırıyorum. çift çalışırsa yaptırmıyorum:))) Çok çok sevgiler...

      Sil
  8. Şebnem Hanım, overloğu olmayanlar için gerçekten güzel bir seçenek, bloğunuzun zaten takipçisiydim dikkatinizi çekmiştir belki. Yayınlarınız çok işe yarayacak türden bence, bu dikiş ayakları çok büyük kolaylık gerçekten, makineniz Singer anladığm kadarıyla, Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Handan hanımcığım makinem Singer. Ama benim önerdiğim sürfile ayağı pek çok farklı markanın makinelerinde mevcut. O yüzden rahatlıkla kullanılabilir diye düşünüyorum. Elimden geldiğince yararlanılacak yayınlar yapmaya çalışıyorum. Sizin daha deneyimli blog yazarı olarak beğenmeniz benim için çok değerli. Bende sizi ilgi ile takip ediyorum. İnşallah yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile. Sevgilerimle...

      Sil
  9. Tam da bu hafta makinemin yanan lambası için gitmişken kıvırma ayağı almayı planlıyordum. Çok güzel denk geldi. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldıktan sonra okumuş olsaydınız burukluk olacaktı. Denk gelmesi ne hoş. Çok memnun oldum. Güzel tesadüfler hayatınızın hep içinde olsun. Yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle. Sevgilerimle...

      Sil
  10. anlatımınızı ve blogunuzu çok beğendim teşekkürler paylaşımlar için

    YanıtlaSil
  11. Ben teşekkür ederim. Bloğuma hoşgeldiniz. Beğendiğinize çok sevindim. Tekrar yeni yayınlarda buluşmak ümidiyle. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. merhaba blogunuzu çok beğendim takibe aldım bana da beklerim
    http://nevanurkece.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar beğendiğinize çok sevindim. Ben sizi blog açmadan önce de ilgi ile takip ediyordum. Yeni yayınlarda görüşmek ümidi ile Sevgilerimle...

      Sil
  13. blogunuzdaki pratik bilglere bayıldım aldım hemen takibe ismimiz ve dikiş makinelerimiz sanırım aynı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloğuma. Çok teşekkür ederim Şebnem hanımcığım. Evet yanılmıyorsunuz o zaman isim ve makinemiz aynı. En kısa zamanda ziyaretinize geliyorum... Sevgilerimle...

      Sil
  14. Canım ya ben de şu facebook beğen eklentisini seninki gibi yapamadım. Bana nasıl yaptığını mail atar misin konuyla .ozen64@yahoo.com mail adresime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın bilgisayara girince gönderirim. Bir sitenin içinden yapmıştım. Pc Yeni kapattım. Yarın mail olarak gönderirim canım

      Sil
    2. Yarın bilgisayara girince gönderirim. Bir sitenin içinden yapmıştım. Pc Yeni kapattım. Yarın mail olarak gönderirim canım

      Sil
  15. Sürfile ayağının kıvırma işlemine yardımcı olması onu avantajlı hale getiriyor. Çok faydalı bir yayın, emeğinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Kesinlikle. Bende bu şekilde kullandığım için avantajı paylaşmak istedim. Yorumunla katkıda bulunduğun için ben çok teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ilk yontemde ikimci dikisi ilk dikisin neresine dikecegiz? Not:acemi dikisci anlamadi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerine tekrar katlayıp dikeceğiz...çift kat olmuş oluyor aslında... bu yöntemi Yen'i başlayanlar için tavsiye ediyorum... ikincisinde ise 2-3 cm aynı yöntemle yani 1. Ve 2. Katları üst üste diktikten sonra elimizle iki kat yaparak devam ediyoruz...

      Sil
  18. Her zamanki gibi yine çok faydalı ve öğretici bir paylaşım olmuş, ellerinize sağlık. Şifon kumaşların uçuş uçuş hallerini çok seviyorum. Bu yüzden bir sürü şifon kumaş aldım ama dikmesi sanki zor gibi. Sizin bu anlatımınızı deneyeceğim. Sevgiler, Arzu...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...