27 Şubat 2015 Cuma

VOLAN ETEK

ETKİNLİK ETEĞİM 2

Sevgili Nilgün Aydın hanımın düzenlemiş olduğu etkinlik eteklerimin ikincisi . Kalıbı yine burda dan kullandım . Biraz kalıbın dışına çıktım. Çünkü bu eteğin ön ve arka ortasında dikişler vardı. Etekte ön ortasındaki dikişlerden pek hoşlanmıyorum. Bu yüzden kumaş katı olarak çalıştım. Kalıp Burda Kasım 2005 / 118 nolu model. Aşağıdaki resimde kalıp detayları var.

volanlı etek

Etek boyumun hep maksi olması ve tonbişliğin de verdiği zorunluluktan dolayı etek ve elbise modellerim özellikle aşağı kısımları oldukça bol basen kısımları dar olan modelleri seçiyorum. O yüzden bu model benim için çok ideal kullanışlı oldu. Dökümlü durması için alt kısmı verevden kestim. Kemer yine takmadım. Astarla çevirdim. Yandan gizli fermuar taktım.



ETEK

ETKİNLİK ETEĞİM 1

Bu aralar üç adet etek diktim teker teker yazısını hazırlamak istiyorum. Nilgün Aydın hanımın düzenlemiş olduğu etek etkinliği için kolları sıvadım. Çok şükür biri hariç diğerleri tamamlandı. Bu yapmış olduğum etek için teknik olarak pek anlatılabilcek bir şey olmasa da en azından kalıp bilgisi verebilirim. Kalıbım  burda Ağustos 2012 / 112 nolu etek modeli. Bunun üzerine birde peplum bluz kestim. Ama henüz tamamlamadım. İnce mevsimlik kumaş. Peplum bluzle konbinlenince şık özel gün takımı olabilecek. Henüz fotoğraflama kısmında kendimi aşamadım. Bir prova mankeni mi edinsem yoksa birazdan fotoğrafları paylaştığım gibi askılardamı görsellesem yada siiiiiiz bana biraz destek olsanız da tonbiş monbiş farketmez senin üzerinde görmek istiyoruz mu dersiniiiiiiz.:))) Bilemedim. Kalıp bilgisinin yanında birde aşağıda kalıp görsellerini paylaşmak istedim.


etek dikimi

24 Şubat 2015 Salı

DİKİŞ MAKİNESİ ÇEKİLİŞİ



ÇEKİLİŞ VAR

Modamımoda bloğun sahibesi çok güzel bir çekiliş yapıyor. Çekilişe buradan ulaşabilirsiniz. Ufak tefek işler için terzinin yanına uğramayalım diye dikiş makinesi çekilişi düzenlemiş. Tabi siz diyeceksiniz güzel bir makinen var iken ikinci neden . Bu çekilişe de kız kardeşim için katılmak istedim. O da ufak tefek işler için böyle bir makine arıyordu. Şansımız olursa tam denk gelmiş olacak.  

                                  

Tüm dikişseerlere duyrulur.



23 Şubat 2015 Pazartesi

ZİGZAG İLE KENAR TEMİZLEME

ZİGZAG İLE DEKOR

Biz dikiş severler makinemizdeki zigzag seçeneği sıklıkla kullandığımız bir bölümdür. Yeleliği mi dikerken kenarları sıralı yarım daire olsun diye düşündüm. Kenarlarını nasıl temizleyecektim? Benim aklıma gelen iki seçenek vardı ya astarla yada zigzag dikiş ile. Sadece yelek olarak düşünürsem evet astar olur çok da temiz bir çalışma çıkardı. Ama ben etek ile takım yapmayı düşündüğüm için astar büyük bir risk. Etekte ne kadar dikkatli çalışma olursa olsun illa ki bir kasmayla karşılaşacağımı biliyordum. İlk defa çalışacağım için internetten bayağı araştırma yaptım ama istediğim gibi bir bilgiye ulaşamadım. Yeleğimde çizgilerimi belirleyip teğelleyip başladım yapmaya. bana göre fiyasko yamuk yumuk bir şey çıktı ortaya. Sağını solunu iyice ütüleyince biraz birşeye benzedi onuda yakın zamanda yayınlayacağım İnşaAllah. Etek için başladım kara kara düşünmeye . Yelekte tela kullanmamıştım. Birde telalı deneyim dedim . Başladım yapmaya. Gerisini fotoğraflarla anlatmaya çalışayım.

Etek ucuna önce istediğim modeli kumaşın tersinden çizdim. Daha sonrada  teğelledim. 

kenar temizleme

13 Şubat 2015 Cuma

YAŞASIN HEDİYEM GELDİ

KOT ELBİSE

Sevgili +Yasemin Uzunoğlu http://yaseminindiktikleri.blogspot.com/ bloğu sahibinin düzenlemiş olduğu kot elbise çekilişine katılmıştım. İlk önce hiç ilgilenmemiştim. Çünkü Hayatımda ücretli ücretsiz hiç bir çekilişe katılmamıştım. Birde beden 38 için deyince zaten anlamsız bir istek olurdu. Sevgili Yasemin  hanımı uzun zamandır blog sahibi olmadan önce ilgiyle takip ediyordum ve hala zevkle devam. Yeni yayınlar yaptığında mutlaka Geçmişteki yayınlara göz atıyorum nede olsa çok yayını var ne kadar baksanız zevkle gezinmeye doyamazsınız. Yine kot çekilişi önüme geldi ve bende çizgi filmlerdeki gibi kocamannnnn bir ampul yandı :))) Evet ben 38 beden olmayabilirim ama benim pırıl pırıl üniversite öğrencisi çok da başarılı cici mi cici bir tanıdığım fıstığım vardı. Hiç ümidim yoktu kararsız kalmıştım sonra neden olmasın tek bir mesaj ya çıkarsa. Bende ya kısmet dedim ve Kendim için değil ama cici bir üniversite öğrencisi için katıldığımı belirttim. O kadar çok katılımcı vardı ki hiç şansım olduğunu sanmıyordum. Ama yine herkes kısmetini alır kısmetten ziyade olmaz derler ya benim için de aynen öyle oldu. Çekiliş sonucunu okuyunca şok olmuştum. Çünkü sevgili Yasemin hanımcığım rondom org tarafından çekiliş yapacakken hediyesi ihtiyacı olan birisine ulaştırmayı düşünmüştü. İnanın beni bu olay çok duygulandırdı. Diyeceksiniz ki altı üstü bir elbise. Ancak kendi adıma içten dosdoğru atılan bir mesaj ve bu mesajı hisseden bir yürek asıl beni ilgilendiren kısmı bu. Yasemin hanımın içten samimi yardımsever tavrı güzelliğinin sırrını ortaya çıkarıyor. Ruhunun güzelliği yüzüne yansımış . Yasemin hanımcığım çok çok çok teşekkürler. Bugün paketimi aldım akşam okuldan gelince kızımıza mesaj attım geldi denedi tam üzerine göre oldu. Çok beğendi altına opak çorapla kullanabileceğini söyledi. Boyu Türk standartlarında olduğu için çok kısa durmadı. Bıcır bıcır çok şeker oldu. Şebnem ablacığım şu anda darmadağınığım toparlandıktan sonra fotoğraf çekilelim olur mu deyince tamam o zaman başka bir post sırf senin için yayınlayacağım söz mü söz . Sözümü aldım ama vermeden önce iki fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedim.   

Bu paketteki hali


işte kooooot elllbiiiiseeeeeeeeeee


Tekrar tekrar teşekkürler Yasemin hanım. Allah'ü Teala yüzünüzden gülümsemeyi ailenizden huzur ve neşeyi Kızınız ve ailenizden sağlık, sıhhat, afiyeti eksik etmesin.
Çekiliş konusunda açılış yaptığıma göre artık çekilişlere katılmaya başlayabilirim diye düşünüyorum. Ama bu sefer bu kadar şanslı olabilirmiyim bilmem:)))

Blog açıp sizlerin arasına katıldığım günden beri beni destekleyip yalnız bırakmadığınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Allah'ü Teala yürekten isteklerimizi, dileklerimizi cümlemizin önüne en güzel şekliyle nasip etsin.
Yüreğiniz sevgi dolu içiniz huzurlu mutlu mutlu olması dileğiyle 
Sevgilerimle...