23 Şubat 2015 Pazartesi

ZİGZAG İLE KENAR TEMİZLEME

ZİGZAG İLE DEKOR

Biz dikiş severler makinemizdeki zigzag seçeneği sıklıkla kullandığımız bir bölümdür. Yeleliği mi dikerken kenarları sıralı yarım daire olsun diye düşündüm. Kenarlarını nasıl temizleyecektim? Benim aklıma gelen iki seçenek vardı ya astarla yada zigzag dikiş ile. Sadece yelek olarak düşünürsem evet astar olur çok da temiz bir çalışma çıkardı. Ama ben etek ile takım yapmayı düşündüğüm için astar büyük bir risk. Etekte ne kadar dikkatli çalışma olursa olsun illa ki bir kasmayla karşılaşacağımı biliyordum. İlk defa çalışacağım için internetten bayağı araştırma yaptım ama istediğim gibi bir bilgiye ulaşamadım. Yeleğimde çizgilerimi belirleyip teğelleyip başladım yapmaya. bana göre fiyasko yamuk yumuk bir şey çıktı ortaya. Sağını solunu iyice ütüleyince biraz birşeye benzedi onuda yakın zamanda yayınlayacağım İnşaAllah. Etek için başladım kara kara düşünmeye . Yelekte tela kullanmamıştım. Birde telalı deneyim dedim . Başladım yapmaya. Gerisini fotoğraflarla anlatmaya çalışayım.

Etek ucuna önce istediğim modeli kumaşın tersinden çizdim. Daha sonrada  teğelledim. 

kenar temizleme


Teğelledikten sonra kumaşın tersine ütüyle tela yapıştırdım.

kenar temizleme

Makinemde zigzag genişliğini 5mm dikiş adım uzunluğunu 0.3mm getirdim. Dikkat ederseniz dikiş adım uzunluğunu sıfırlamadım. Çünki bu ilk adım olarak birinci zigzag geçişim olacak. 


Ehhh Bismillah diyelim başlayalım dikişimize. Yapılacak yer bitince aynı işlemi zigzag genişliği 6mm dikiş adım uzunluğunu sıfırlayarak yaptım. Bunu yapmamın nedeni daha dolgun, tok ve düzgün görüntü elde edebilmek için .

kenar temizleme

Veee işte bitmiş hali. Etek ucunu zigzagla çevirdiğimiz yeri dikkatlice kesiyoruz.

kenar temizleme

Ben sonuçtan çok memnunum. Normalde bu sistemi yaka, kol, etek, bluz, gömlek kenarlarına istediğimiz şekli verip tela yapıştırmayı unutmadan uygulayabiliriz. Mefruşatta çarşaf kenarlarında çoğunlukla tela kullanılmadığını görüyoruz. Bu kumaş cinsinden kaynaklanıyor. Giyim kumaşları bu tür uygulamaları telasız kaldıramıyor. Bende yeni anladım. Sizlerle paylaşmak istedim. İnternetten araştıran arkadaşlara İnşaAllah faydalı olabilmişimdir.


Eşimin telefonundan birde video kaydı yapmıştım aktarma yaparken silindi.
Çok üzüldüm. Bir dahaki sefere...

Yeni bir haftaya başlarken Yüce Rabbim işlerinizi kolaylaştırsın. Her şey gönlünüzce olsun.

Sevgilerimle...

   

9 yorum:

  1. işe yarar bir bilgi... teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Değerli yorumunuzu paylaştığınız için teşekkür ederim. Yararlı bulduğunuza sevindim. Tekrar görüşmek dileğiyle çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Şebnem hanımcığım harika bir bilgi paylaşımında bulumuşsunuz. Böyle bir çalışmanın ancak overlock makinesinde olabileceğini düşünüyordum. Ama ne kolay ve güzel birşey çıktı ortaya. Bu sayede etek uçlarına istediğim formu verebileceğim. Benim çok işime yarayacak çok teşekkür ederim. Bolll sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Evet canım overloktan çok daha göz doldurucu hoş görüntü oluşturuyor. İşine yarayacağına ve beğendiğine çok sevindim. Çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Gayet anlaşılır ve yararlı bir bilgi paylaşmışsınız, faydalı olacaktır. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim. Yararlı bulduğunuza sevindim. Tekrar yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok iyi bir yöntemmiş, çok da anlaşılır anlatmışsınız. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Begümcüm. Çok tebrik alıyorsun biliyorum ama yine tekrarlayayım. Makinen hayırlı olsun güle güle kullan. Yine böyle güzel projelerde başarıların daim olsun canım . Çok sevgiler....

      Sil
  8. güzel ,kullanaılabilir ve bilmediğim bir bilgi .paylaştığınız için teşekkrürler :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...