22 Ağustos 2015 Cumartesi

ANA BEDEN KALIBINDAN KAP, PARDESÜ, TUNİK, FERACE NASIL ÇIKARILIR

KAP , PARDESÜ, TUNİK KALIP UYGULAMASI
              

Ramazanı Şerif'in sonlarına yaklaştığımız bu dönemde bayramlıklar için, ne diksek ne giysek diye modeller aranmaya başlandı.
 Benim internetten esinlendiğim bir modeli tunik kalıbımla dikmeye karar verdim.
 Facebook ta takip ettiğim bir grupta paylaşınca çok beğenildi ve kalıpppp, kaaalıııp diye arkadaşlardan yoğun talep olunca, bende yaptığım yöntemi aşama aşama paylaşarak faydalı olmaya çalışacağım. 
  Öncelikle esinlendiğim aşağıdaki model internetten alıntıdır.

ana bedenden kap pardesü tunik ferace kalıbı


                      Ben bu modeli önce ince kot ile biyesiz deneme amaçlı hamile bir arkadaşıma yaptım.
 Önü serbest olduğu için rahatlıkla karnı büyüse de üstünden çıkarmıyor. Çok memnun.
Gelelim kalıbımıza. 
Ben genelde bol dökümlü kullandığım için Haziran / 2009 yılı 135 nolu model den yararlanıyorum. 
Bu modeli ana beden kalıbı olarak hep kullandım. Sizler de mutlaka elinizin altında ki farklı pensli ana beden kalıbınız dan yararlanabilirsiniz. 


tunik kalıbı

Size şimdi çizerek anlatmaya çalışacağım.
Bittiğinde ise kumaşa uygulamalarım dahil son halini tekrar paylaşacağım İnşaAllah. 1.resim ana beden kalıbını göstermek amaçlı fotoğrafladım. 2. resim ise kumaşı yüzü yüzüne gelecek şekilde katlayıp kalıbımızı düz boy ipliğine dikkat ederek yerleştirelim. İşaretler de dahil ( kol, bel) etrafını sabunla veya uygun kalemimizle çizelim.

tunik kalıbı


tunik kalıbı

Çizim işi bitince kalıbımızı aynı hizada ters çevirip simetrisi olan kısmını aynı şekilde çizelim.
 Bundan sonrası en zevkli kısmı.

pardesü kalıbı

Ön kısmımız tam olarak çıktı. Ben resmi çizerken boyun başlangıcından başlamışım yanlışlıkla aşağıya inmeye.  Paint programını ilk defa kullandığım için aksamalar olsa da elimden geldiğince düzeltmeye çalıştım. Siz 10 cm veya kalıbınıza göre ayarlama yaparsınız. Aşağıya doğru düz olarak inelim. Bur arada bel işareti önem kazanıyor. Yanları belden itibaren kap veya tunik için yaklaşık 60 cm yeterli oluyor. Pardesü için boyunuza göre 80,85,90 cm yanlardan uzatabilirsiniz. Eyer yanlardan yukarıya doğru oval olarak çıktığımız çizgi, model oluşturmak için çizdiğimiz doğru arasında yaklaşık 20 - 25 cm fark olursa internet modeli gibi duruyor. Eyer pardesü düşünüyorsanız yandan çıkacağınız yukarıya doğru ovalliğiniz daha aşağıdan olaması gerekir yaklaşık 10-15 cm civarı.. 

ferace kalıbı

Bütün bu ayrıntılara dikkat ettikten sonra dikiş payı vererek kumaşımızı kesiyoruz.

kap kalıbı

Kenarlarına biye geçip isterseniz yaka çalışması da yapabilirsiniz. Ben yaka çalışmasını başörtümün altında kaldığı için tercih etmiyorum.  Resmi böyle görünce aklıma bu modelden yelek de yapılabilirmiş fikri uyandı ne dersiniz ?  

ana bedenden kap pardesü tunik ferace kalıbı

Bu resim de benim aynı yöntemle çalışarak pardesü şeklinde oluşturduğum tasarım.
 Düğmelerini kendi kumaşından çıt çıt ile tutturularak yapmayı düşünüyorum. 
Bakalım benim tasarladığım nasıl olacak. :)))

ana bedenden kap pardesü tunik ferace kalıbı

Sevgili arkadaşlarım uzun bir aradan sonra sizlerle bu vesile ile buluşmak çok güzel oldu. Belkide grubumda ki arkadaşlarım isyan etmese uğrayamazdım. Yazmaya başlayınca özlediğimi daha çok fark ettim.
 Bu arada bir çok çalışmam oldu. İnşaAllah hepsini sıra ile paylaşmak istiyorum.

Yüce Rabbim bu vesile ile Ramazanı Şerifi'nde tüm ibadet ve dularınızı kabulu makbul eylesin. 

Allah'ü Teala'ya emanet olunuz.

Sevgilerimle...















21 yorum:

  1. emeğinize sağlık Allah razı olsun çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım. Yüce Rabbim cümlemizden razı olsun sevgilerimle...

      Sil
  2. minyatur resimlerinde pek marifetli oldugunu gosteriyor. grubumuza renk katiyorsun tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım ben teşekkür ederim. Grupta olmak çok keyifli katkıda bulunabiliyorsam ne mutlu. Sevgilerimle...

      Sil
  3. Ben yelek için mutlaka denicem bu modeli ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım kolsuz halini görünce benimde yelek yapasım geldi. İnşaAllah denediğinde paylaşımını beklerim. Sevgilerimle.

      Sil
  4. kalıp için teşekkürler, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Baharcığım. Sizler sağolun. Sevgilerimle...

      Sil
  5. Çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Sizler sağolun. Sevgilerimle.

      Sil
  6. Daha açıklayıcı anlatılamazdı.emegine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Elimden geldiğince :))) Sizinde bu yorumunuzdan sonra bu yayının faydalı olduğuna daha da inandım. Sevgilerimle...

      Sil
  7. harikasın ...
    benim gibi dikişte yeni olanlara müthiş faydası olacak izninizle google+ paylaşıyorum unutmamak adına :) sende a.e.o

    YanıtlaSil
  8. :)) Tabiki paylaşabilirsiniz. Amacım merak edilen kalıba bir nebze olsun katkıda bulunabilmekti. İçten yorumunuz için çok teşekkürler. Sağlıcakla kalın sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel anlatmışşsınız sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim serrabarut sizlerde sağ olun sevgiler...

      Sil
  10. eveeett çok pratikmiş, denenecekler arasına koyuyoruz bunu da. Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım benim sabırla her yayına el attın ...

      Sil
  11. Çok güzel bir tunik dikmeyi düşünüyorum ama çok acemiyim kaç metre kumaş gerekiyor acaba bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...