15 Ekim 2015 Perşembe

BİYE AYAĞI NASIL KULLANILIR

BİYE AYAĞI ( APARATI) NASIL KULLANILIR

Sevgili takipçilerim. 
Daha önce de arkadaşlarımızın paylaşmış olduğu biye ayağı hakkında bende bir kaç kelam etmek istedim.
 Bu ayağı yeni aldım. İnternetten de bayağı araştırma yaptım. 
Paff da da biye ayağı var ama her makineye uygun değil. Fiyatı da oldukça kabarık.
Bu biye ayağı aslen janome markanın. 
Ama pek çok farklı markanın servisinde bulunuyor. Çünkü bütün makinelere uyumlu. 
Ben Singer servisinden aldım. 35 Tl'ye . 
Arkadaşlarıma söyleyince onlar topluca gidip 30'Tl'ye düşürmüşler.
 Bilginize.:)))

Gelelim kahramanımız biye ayağına.
Aşağıda ki resimde iki vida görünüyor biri üstte diğeri altta yan tarafta. 
Ayağı yerleştirdiğimiz kısmın yanındaki vida iğne konumuna göre değiştirebileceğiniz kısım. Kırmızı renki harflerle alt alta yazılmış olan W  N nin yanındaki vida ise biyenin genişliğine göre ayarını yapabileceğiniz bölüm.
En güzel tarafı bu kısmıydı benim için.
 Janome ayrıca metalden yapılmış biye ayağı da üretmiş ama sabit.
Tek tip biye yapabiliyorsunuz.
 Fakat aşağıda gördüğünüz biye aparatı sayesinde katladığınızda 0.5 cm den 2 cm ye kadar biye dikebiliyorsunuz.




Şimdi gelelim kullanımına. Burada şimdilik hazır biye kullandım. Fotoğrafladım.


Biyemizi tekrar ikiye katlıyoruz.


Kırmızı harflerle yazan W N kısmındaki vidayı genişletip biyemizi araya yerleştiriyoruz. 
Daha sonra tekrardan çevirerek biyenin aparat ta oynamaması için sıkıştırıyoruz.
 Resimde gördüğünüz gibi biyeyi yeleştirince arada kumaşı koyabilmemiz için boşluk var.


Biyeyi yerleştirdiğimiz aparatı makinemize takabiliriz.


Kumaşımızı da biyeyi yerleştirdiğimiz aparatın arasına koyup dikişimize başlıyoruz.



Veee saniyeler için de çift tarafı muntazam dikilmiş biyemiz hazır oluyor. Tavsiyem dikiş adım uzunluğum önce 2.5 mm'di. Sık görünümden hoşlanmadım. Adım uzunluğunu 3.5mm 'ye çıkardım. Daha hoşuma gitti. Normalde de aparatsız diktiğimde 3.5 mm den dikiyordum burada da geçerliliğini koruyor. Sizde resime bakınca farkedebilirsiniz. 2,5  -  3  - 3,5 mm şeklinde adım adım diktim. Benim için en çok puan toplayan 3.5mm oldu. :))) 


Burada da numaralandırarak toplu bakış yapmaya çalıştım. Hatırlamak ve elinin altında kaynak bulunmasını arzulayanlar için.



Janome ayrıca bu ayağın kullanımı hakkında çok güzel video yapmış. Dilerseniz BURADAN ayrıntılı bakabilirsiniz.

Ülkece huzur dolu günlerimize en yakın zamanda kavuşmamız dileğiyle. 
 Sevgiler....


22 yorum:

  1. ne kadar muhtesem birşeymiş bu :)) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk gördüğümde aynı şeyi bende düşündüm canım. Dikişlerimiz daha da kolaylaşacak.

      Sil
  2. gerçekten çok güzel ama benim makinem singer :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, benim makinem de singer ev tipi makinelerin hepsinde rahatlıkla kullanılabiliyor..

      Sil
  3. Çok kullanışlı ve kolaylık sağlayan birşey bu .Bende bir bakayım. Sende çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık canım. Hayırlı cumalar huzurlu günlere InşaAllah amiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın canım benim. Gerçekten çok kullanışlı. Büyük kolaylık. Yüce Rabbim bu mübarek günlerin hürmetine huzurlu günlerimize kavuşmayı bir an önce nasip etsin İnşaAllah.

      Sil
  4. benim için dikişi yeni öğrenenlere çok yardımcı oluyorsunuz teşekkürler. Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim :) http://herseylerden.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoşgeldin canım. takibe aldım bile. Sevgiler...

      Sil
  5. Süpermiş, her eve lazım :)

    YanıtlaSil
  6. Bu işin güzelliği hiç kaydırma yapmadan da dikiliyor olması. Hemen almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tek adımda mükemmel sonuç veriyor canım. Sevgiler...

      Sil
  7. Merhaba,
    Bu biye ayağından ben de aldım 3-4 ay önce. Fotoğraftakinin aynısı gibi görünüyor. Aliexpress'ten sipariş vermiştim, ve çok ciddi bir fiyat farkı var, 1,69$ vermişim ben, yeni alacak olanların bilgisine;)tabi 3 hafta kadar bekledim gelmesini, o ayrı :))
    Sevgiler,
    Gökçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bloğuma hoş geldin canım. Evet ben bu yayınımı facabook sayfamda yayınladığımda bazı arkadaşalar İstanbul'un çeşitli semtlerinden 7-8-10-12 tl ye kadar almışlar. Ben Maltepe ilçesinden temin ettim o fiyatı yazdım. Almadan önce iyi araştırma yapmak lazım aslında. Aliexpress daha da iyiymiş acele ihtiyaç yoksa tabi ki de oradan temin edilebilir. Tavsiyen katkın için çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  8. Dikiş dikenler için çok büyük kolaylık,her konuda yeniliklerden faydalanmak lazım. Emeğinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Ben yeni çıkan her metaryali takip eder elimden geldiğince temin etmeye çalışırım. Böylece işler daha kolaylaşıyor. Sizlerde sağolun sevgiler...

      Sil
  9. benim gibi bir yaştan sonra dikişe başlayıp soğumaya başlayanlara ne kadar açıklayıcı ve güzel zahmetli bir anlatım elinize yüreğinize sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahmet olmadan güzellik çıkmıyor. Bu güzel yorumlar zahmetleri alıp götürüyor geriye faydalı olabilmenin huzuru kalıyor. Çok çok teşekkür ederim. Sizlerde sağ olun. Yüce Rabb'im her şeyi gönlünüze göre nasip etsin...

      Sil
  10. Aliexprws te 3 tl arkadaslar ucretsiz kargo var ben oradan aldim biraz gec geliyor ama bir ayda geliyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkınız için teşekkürler 💖 🌹 💐

      Sil
    2. Katkınız için teşekkürler 💖 🌹 💐

      Sil
  11. Şebnem abla bu ayak ali expresste 8 tl bilginiz olsun

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...