10 Aralık 2015 Perşembe

FİTİLLİ BİYE NASIL DİKİLİR

FİTİLLİ BİYE NASIL DİKİLİR,
 NERELERDE KULLANILIR,
 DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Kütüphanemize birde fitilli biye yapımı ile ilgili bilgi eklemek istedim. 
Yeni diktiğim elbise de bu tekniği kullandığım için daha ayrıntılı paylaşmayı düşündüm. Öncelikle fitilli biye nedir onu açıklamaya çalışayım. 
Fitilli biye uygulaması


Normal biyeden farklı olarak biyenin arasına koyduğumuz ipin vermiş olduğu dolgulu hoş görüntü fitilli biyemizi oluşturuyor. 
Fitilli biye dikerken dikkat etmemiz gerekenleri iki gruba ayırmak gerekir.


 Birincisi esnek kumaşlar için fitilli biye uygulaması : Esnek kumaşta biyemiz esnek, içine kullanacağımız ipin özelliğininde esnek olması gerekir.
 Örneğin boyun kısmına uyguladığınız biye ve içindeki ip esnek olmazsa baş kısmımız boyundan geçemez. Veya aynı şeyi bel bölgesi içinde söyleyebiliriz.
 Dolayısıyla esnek kumaşlarda verev kesime gerek olmayan biyemizi eşit aralıklarla düz kesip arasına lastik koyarak dikmeliyiz.

İkincisi Esnek olmayan kumaşlarda fitilli biye uygulaması : Esnek olmayan kumaşlarda biyemizi muhakkak verevden kesmeliyiz. Arasına dolgu olabilecek bir kaç kat yorgan ipi veya nalburlarda satılan boyacı ipi oldukça iş görüyor.  

Bu kadar açıklamalardan sonra fitilli biye uygulamasını nerelerde kullanabiliriz.

Öncelikle dikiş arasına konulduğu için dikiş yerlerini vurgulayan modele farklı boyut kazandıran bir sistem.
Düz modeli hareketlendirir şıklaştırır.
Desenli kumaşlarda model uyguluyorsanız modeliniz arada kaynar gider kendini belli etmez. Fakat desenin içindeki tondan biyeyi hazırlayıp dikiş yerlerine uyguladığınızda tüm emeğiniz model uygulamanız ortaya çıkar.

Resimlerle uygulamayı açıklamaya çalışalım.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi biyemi kestim benimki çelik jarse olduğu için içine lastik koydum. Lastiğe çok yaklaştırmadan diktim


Diktiğim biyeyi birleştirme çizgilerimin ortasına yerleştirdim.


Lastiği tam çizgi dibine koyduğum için kabarıklıktan dolayı fermuar ayağı ile dikişimi tamamladım.
Bu arada ben iğneledim ama eyer düzgün dikeceğinizden şüpheli iseniz önce teğellemenizi öneririm.


Dikiş tamamlandığında arada size gülümseyen fitilli biye:))))


Elbisemde kol, yaka ve belde kullandım.
 Kolda 4 er cm ara ile uyguladım. 
Oldukça şık oldu. 
Onuda en yakın zamanda paylaşacağım.


Yine sizler için toplu bakış hazırladım.
 Elinizin altında kaynak olması adına.



Şimdilik bu kadar sevgili takipçilerim. Beğendi iseniz lütfen yorumlarınızı eksik etmeyiniz.
 Gmail niz olamasa bile adsız olarak yorum yapabilirsiniz.

Yüce Rabbim gönlünüzden geçen tüm hayırlı dilekleri önünüze versin ....

Sevgiyle muhabbetle sağlıcakla kalın ....


34 yorum:

  1. Elinize sağlık :) Bilmiyordum bunu öğrendiğime göre hemen denemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım. Kesinlikle denemelisin. Kıyafetlere ayrı bir hava katıyor. Sevgiler...

      Sil
  2. Selamlar elinize sağlık unuttuğum bilgileri tazeledim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ve Aleyküm Selam. Çok sevindim canım. Sevgiler.... :))

    YanıtlaSil
  4. Şebnem hanım hünerli ellerinizle harika bir iş çıkarmışsınız. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım benim İnşaAllah elbiseyi paylaşınca da beğenirsiniz. Sevgiler...

      Sil
  5. Ben biye yaparken çok zorlandım,sen öyle kolayca anlatmışsın kii hoşuma gitti...Ellerine sağlık ,merakla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım. Benide zorladı. Ama sonucu bütün yorgunluğu aldı götürdü. Kalıplarla bir şekilde dikiyoruz zaten artık birşeyler katmak istiyorum diktiğim Hermodelde ::)) resimleri halledeyim hemen paylaşacağım sevgiler...

      Sil
  6. ellerine sağlık canım,çok güzel bişi çıkçak ortaya belli ;)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Gerçekten ben beğendim İnşaAllah sizde beğenirsiniz. Sevgiler

      Sil
  7. Bu görüntüyü çok beğenirim ama bunun fitilli biye olduğunu sizden öğrendim. Fitilli biye modern bir hava katıyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım hem modern hem de şıklık :)) Sevgiler...

      Sil
  8. Şebnem yine anlatımlı güzel öğretici bir konuya el atmışın fitilli biyenin ne olduğunu biliyordum ama hiçç çalışmadım ve sen öyle basitmiş gibi anlatmışınki her hangi bir kumaşta denemek ilazım .sağolasın cnm. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım benim. Bunun aslında anlatımı kolay uygulaması zor. Bende uygulama olarak ilk defa yaptım. Zorlandığımı itiraf edebilirim ama ikinci yi yaparken alışmıştım zorlanmadım. İkincisi bitmek üzere her ikisini de fotoğraflayınca paylaşacağım. Sevgiler...

      Sil
  9. çok faydalı oldu teşekkürler. sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım benim. Sağlıcakla bebeğini kucağına alıp aramıza tekrar dolu dolu katıl İnşaAllah. Sevgiler...

      Sil
  10. bitmişini de merakla bekliyorum canım.emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın canım benim. Fotoğraflayıp en yakın zamanda paylaşacağım. Sevgiler...

      Sil
  11. Anlatım için teşekkürler, ellerinize sağlık. Ben de bu yaz ilk denememi yaptım, fitil olarak evdeki en kalın örgü ipini kullandım :) Elbisenizi merakla bekliyoruz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bende seninkini merak ettim. Eminim yine harika modelle karşımıza çıkarsın benim becerikli arkadaşım. Fotoğraf işini halledip bende yayınlayacağım. Sevgiler...

      Sil
  12. çok tesekkürler yine çok faydalı bir paylaşım olmuş:):)

    YanıtlaSil
  13. Ben teşekkür ederim canım . Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. biraz vakit alıyor ama bittiğinde en basit parçayı bile muhteşem gösteriyor çok seviyorum kendilerini..çalışma ise çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım vakit çok alıyor. özellikle köşe de varsa daha bir zorlu ama sonuç için değer. Benim ilk uygulamamdan sonra her modelde fitilli biye uygulama düşüncesi oluşuyor. Şimdide manto dikiyorum bel kısmına koysam mı diye :))) Ben de çok sevdim bu uygulamayı . Sende sağ olasın canım yeniden yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle sevgiler...

      Sil
  15. Anlatım için çok sağolun
    Ellerinize saglik :-)

    YanıtlaSil
  16. Lastik fikrine bayıldım. Hazır fitil arayıp bulana kadar lastik yardıma yetişir. Aydınlatıcı paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım benim esnek kumaşlarda muhakkak lastik kullanmak gerekir esnek olmayan kumaşta da kurtarıcı :))) sevgiler...

      Sil
  17. Çok teşekkür ederim. Ayrıca bloğuma hoş geldin canım . Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Bir dikiş blog'u... :))

    YanıtlaSil
  19. nihayet son yayın şükür Yarabbim oku oku bitmiyooooo :) neyse bunu görmüştüm zaten ama yorum yapmamışım. Böylece yorum yapmış olayım. Hepsi ayrı ayrı çok güzeldi canım ellerine sağlık. Sulu yorumlarımın da kusuruna bakma, normal konuşamıyorum demeyeceğim çünkü normal halim buu :D boşveeerr gülelim beyaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabrına ve en samimi halinle yorumlarına ne kadar teşekkür etsem azdır canım. Seninde emeğine yüreğine gönlüne sağlık.... Hiç bir yorumunu sulu kabul edemem sen kusura bakma. Samimiyet içtenlik sululuk olamaz. Sen yine böyleee normal olmaya devam et:)))) Bloğunda 2015 yayınlarını toparlamadın ama ben bir 2o15 gezintisine başlayayım. Kos kocaman sevgiler beyaaaaa

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...