17 Ekim 2015 Cumartesi

KOL NASIL BEDENE TAKILIR DİKİLİR

KOL BEDENE NASIL DİKİLİR,
 DİKERKEN NELERE DİKKAT EDİLMESİ GEREKİR

Gelen talep üzerine kolun bedene nasıl takıldığı hakkında açıklayıcı yazı isteyen arkadaşlara faydalı olabilmesi dileğiyle anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle modelinizde kol kalıbı yoksa o modele ait kol kalıbını nasıl çıkarabiliriz BURADAN bakarak çıkarabilirsiniz.
Kol kalıbınızı çıkardıktan sonra kumaşa yerleştirip ,
kesimi de ayrı bir konu olduğu için  BURADAN 
bakarak kesimi tamamlayabilirsiniz.

Kolumuzu kestik dikim aşamasına geldiğimizde öncelikle omuzları birleştirmeliyiz.
*** Yaka kısmını bitirmeliyiz. ***
 *** Pervaz , biye degaje veya pek çok farklı uygulama olsa da öncelikle yaka kısmını tamamlarsak  provamız düzgün olur. ***

Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi tüm kol kalıplarında bulunan çarpı işareti koyduğum  yer büzmemiz gereken kısım. Kol düz veya büzgülü olsa bile bu işaretler her zaman vardır ve büzülür.



Aşağıdaki resimde 1 numaralı işaretlediğim yer kolun orta noktası. Bu noktayı omuzu birleştirdiğimiz  yere yerleştiriyoruz. 2 numaralı işaretlediğim yer ise kolun ön işaret noktası. Burası önemli. Bu ön işaretimizi her zaman bedenin ön kısmına gelecek şekilde yerleştirmeliyiz. Yoksa kol ters takılmış olur. Ben bu aşamadayken provamı yapabiliyorum. Ama yeni başlayan arkadaşlarımız için iğnelediği yerleri önce teğelleyip provadan sonra dikim işlemine başlamalarıdır.


Kolumuzu bedene yerleştirdikten sonra yedire yedire makinemizi çekiyoruz. 
Artık overloğumuzla temizleyebiliriz.
 Benimki çelik jarse atmayan kumaş olduğu için overloğa gerek duymadım sadece kestim.


Şimdi ütümüzü yapalım. Çünkü kolu tamamen taktıktan sonra ütü yapıldığında ki görüntü hoş olmuyor. Profosyonel görüntü için bu aşamadayken kol evi payını kola yatırarak bol buharla ütüleyelim


Ütüledikten sonraki hali şimdi kalan kısımlarına makinemizi çekebiliriz.


Kol ağzından başlayarak bedenin tamamına kadar dikişimizi tamamlayalım.
Benim modelim göğüs altında bittiği için beden çok kısa gözüküyor.


Yazımın başından itibaren kol kalıbımız yoksa nasıl kol kalıbı çıkarabiliriz. 
Kol kalıbımızı hazırladıktan sonra nasıl kumaşa koyup keseriz . 
Şimdi de kestiğimiz kolu bedene nasıl takabilirizi anlatarak kol dosyasını kapatmış oluyoruz. 

Not: bu yayınımdan sonra tunik dikerken kol dikimi ile ilgili video hazırlamıştım
Ayrıntılı
Kol dikme tekniğinin birde videosuna bakmak isterseniz


Tıkladığınızda karşınızda... 

Birde kol kalıbını kumaşa yerleştirme, düz boy ipliği mantığı, değişimleri kumaşa aktarma gibi konuları da içeren videom


Tıkladığınızda karşınızda... 

Faydalı olabilmesi dileğiyle... 

Aşağıdaki resimde her zaman ki gibi sizler için hazırladım toplu bakış


Hayırlı, huzurlu, sevgi ve muhabbetinizin bol olduğu günler diliyorum.

Allah'ü  Teala'ya emanet olunuz. 

Sevgiler.... 

14 yorum:

  1. paylaşan ellerine sağlık cnm. harikasın !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın birtanem teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  2. bu güzel bilgiler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım benim güzel yorumun için sevgiler...

      Sil
  3. +Begüm Şen +a kumaşca yanlışlıkla yorumlarınızı yayınlayacağıma silmişim. Siz gelip değerli yorumlarınızı bıraktınız çok teşekkür ederim ama benden kaynaklanan dikkatsizlik. Kusuruma bakmayın lütfen. Güzel değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil :) Elinize sağlık harika anlatmışsınız.

      Sil
  4. +Begüm Şen +a kumaşca yanlışlıkla yorumlarınızı yayınlayacağıma silmişim. Siz gelip değerli yorumlarınızı bıraktınız çok teşekkür ederim ama benden kaynaklanan dikkatsizlik. Kusuruma bakmayın lütfen. Güzel değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Yine harika anlatmışsın canım. Eminim birçoğunun işine yarayacak. Eline emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de işe yaramasını umuyorum canım. Çok teşekkür ederim. Sende sağ olasın sevgiler...

      Sil
  6. Kol takmak birçoğuna çok zor gelir. Ama işin püf noktalarını bilince kolay. Ben hiç zorlanıyorum. Ama dikişe ilk başladığımda korkulu rüyamdı Şebnem hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten yeni başlayanlar için korkulu rüya. Onları rahatlatmak doyurucu kaynaklarla zevkli hale getirmek de bize düşüyor...:)))

      Sil
  7. Yeni başlayan ve hiç kol takmamış biri olarak hayranlıkla okudum.. ilk kollu çalışmamda tekrar açıp okucam :) ben de korkuyorum kol takmaktan :) teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım benim. Ben çok teşekkür ederim ... İlk acemilikte hayal kırıklığına uğrasan da yılmadan devam edince her şey yoluna giriyor.Emek isteyen severek yapılınca harikalar çıkaran bir hobi....

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...